۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۳۱
کد خبر: 83213273
T T
۰ نفر
حجاب بانوان ووشوكار ایران در مسابقات بین المللی به رسمیت شناخته شد

شهركرد- ایرنا- دبیر فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران گفت: حجاب اسلامی بانوان ووشوكار ایرانی از سوی فدراسیون جهانی ووشو در مسابقات رسمی و بین المللی به رسمیت شناخته شد.

محمود متدین روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سال گذشته نیز حجاب اسلامی در قانون فدراسیون جهانی ووشو گنجانده شد و كتابی نیز در این زمینه منتشر شده است.
بگفته وی، بانوان ایرانی محدودیت و مشكلی از این پس برای شركت در مسابقات بین المللی با حجاب اسلامی ندارند.
دبیر فدراسیون ووشو در خصوص پرداخت پاداش ووشوكاران قهرمان مسابقات آسیایی 2018 جاكارتا نیز افزود: این مساله از اختیارات وزارت ورزش و جوانان است و فدراسیون نیز در این زمینه پیگیر است.
بگفته وی، وزارت ورزش و جوانان پیگیر اختصاص اعتبار برای مقدار پاداشی است كه قرار است به ورزشكاران داده می شود.
متدین، در خصوص اینكه فدراسیون ایران با همكاری فدراسیون های كشورهای دیگر تلاشی برای المپیكی شدن ووشو خواهد داشت یا خیر نیز تصریح كرد: المپیكی شدن ووشو به راحتی امكان پذیر نیست و فرایند زیادی دارد كه باید فدراسیون جهانی ووشو آن را دنبال كند.
وی در خصوص اینكه چینی ها، ووشو ایرانی را مدل جدیدی از یك ووشو غیر چینی عنوان می كند گفت: اینكه گفته می شود رشته ورزشی ووشو ایرانی شده است، به دلیل كسب مقام های زیاد ووشوكاران ایرانی در رقابت های بین المللی است.
متدین اظهار داشت: با كسب مدال های مختلف از سوی ورزشكاران ایرانی، رشته ووشو از انحصار كشور چین خارج شده است و اكنون ایران قطب این رشته ورزشی است.
بگفته وی، در برگزاری مسابقات جهانی امسال در چین با حضور قهرمان قهرمانان این رشته و قهرمانی ایران در این رشته از مسابقات، نشان از برنامه ریزی فدراسیون و اردوهای مناسب و ورزشكاران ایرانی است.
وی تاكید كرد: این مساله كه گفته می شود رشته ورزشی ووشو ایرانی شده است درست نیست، زیرا چین مهد این رشته است و حدود 150 تا 200 میلیون ووشو كار دارد.
متدین، در خصوص اینكه آیا فدراسیون كونگ فو در زیرمجموعه ووشو قرار می گیرد یا خیر نیز گفت: این مساله در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و كسی در سیاست های وزارت ورزش و جوانان نمی تواند دخالت كند.
وی با اشاره به توسعه خانه ووشو چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بزودی این استان یكی از نقاط مهم برپایی اردوهای تیم ملی ایران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فاز دوم خانه ووشو استان با وسعت 450 مترمربع و اعتبار 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بهره برداری شد.
عملیات ساخت فاز سوم خانه ووشو نیز در زیربنایی به مساحت 770 مترمربع و اعتبار 9 میلیارد ریال اجرایی شده كه پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد.
چهارمحال وبختیاری هم اكنون در رده های مختلف سنی 8 ورزشكار در تیم های ملی ووشو دارد.
2097

سرخط اخبار استان‌ها