۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 83212269
T T
۰ نفر
تعداد پايگاه هاي امدادي كشور معادل 50 درصد نياز موجود است

ايلام - ايرنا - رييس جمعيت هلال احمر گفت: تعداد پايگاه هاي امداد و نجات اين جمعيت در كل كشور اكنون معادل 50 درصد نياز موجود است.

علي اصغر پيوندي روز يكشنبه گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ايلام افزود: هم اينك حدود 600 پايگاه امداد و نجات جاده اي در محورهاي ارتباطي كشور وجود دارد در حاليكه در مجموع به يك هزار و 200 پايگاه امداد و نجات نياز است.
وي با ذكر اينكه ساخت پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي كاري مشاركتي است، گفت: وضعيت استان ايلام در زمينه پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي نسبت به استاندارد ملي عقب بوده و بايد متناسب با وضعيت كوهستاني و حادثه خيز بودن استان اين پايگاه ها تقويت شوند.
وي همچنين به كانكسي بودن سه پايگاه امداد و نجات جاده اي از مجموع 11پايگاه امدادي اين استان اشاره كرد و يادآور شد: اين پايگاه ها در شان استان و امدادگران اين جمعيت نبوده و تبديل آنها به ساختمان دائم در اولويت قرار خواهد گرفت.
رئيس جمعيت هلال احمر كشور همچنين به وضعيت ذخيره اقلام امدادي اين جمعيت در انبارها اشاره كرد و گفت: بر اساس استاندارد معادل دو درصد جمعيت شهرستان ها و يك درصد جمعيت هر استان بايد اقلام امدادي در انبارها ذخيره شوند.
وي اضافه كرد: در برخي مناطق از جمله ايلام به دليل وجود مرز مهران و تردد زائران عتبات عاليات اين اقلام بايد بيشتر شده چرا كه شانس وقوع حوادث در اين منطقه نيز بيشتر است.
پيوندي همچنين به روند تكميل آشيانه بالگرد امدادي اين جمعيت در استان ايلام اشاره كرد و افزود: ساخت اين مجموعه در مراحل پاياني قرار دارد و پيش بيني مي شود در صورت تكميل اوايل سال آينده افتتاح و بالگرد اين جمعيت در اين آشيانه مستقر شود.
به گفته وي، با استقرار اين بالگرد علاوه بر عمليات امداد و نجات هوايي در ايلام در ساير استانهاي مجاور نيز انجام خواهد شد.
وي همچنين از ساخت مركز آموزش اين جمعيت ويژه غرب كشور در شهرستان ايوان از توابع استان ايلام خبر داد و تصريح كرد: اين مركز ويژه اعضا جوانان داوطلب با مشاركت استانداري و اين جمعيت پيش از دهه فجر سال آينده با هدف برگزاري اردوهاي آموزشي، فرهنگي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
رييس جمعيت هلال احمر كشور به منظور بازديد از آشيانه بالگرد امداد و نجات، افتتاح انبار و ساختمان اداري هلال احمر ايلام و ديدار با مسئولان صبح امروز به اين استان سفر كرده است.
7171/6034
۰ نفر