۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83209416
T T
۰ نفر
سناتور پاكستانی: اسلام آباد به صلح تهران و ریاض كمك كند

اسلام آباد - ایرنا - وزیر پیشین كشور پاكستان و رئیس كمیته امور داخلی مجلس سنای این كشور از دولت اسلام آباد خواست تا با بهره گیری از نفوذ خود، میان عربستان و ایران صلح و آشتی ایجاد كند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا از تارنمای خبری «روز نیوز» پاكستان، سناتور 'رحمان ملك' از ایران به عنوان كشور مهم و اسلامی منطقه یاد كرد.
وی اضافه كرد: اگر قدرت های جهانی به دنبال درگیری در منطقه هستند، از دولت فدرال پاكستان خواسته ام تا با استفاده از نفوذ خود، میان عربستان و ایران صلح و آشتی به وجود آورد.
ملك با تاكید بر لزوم اتكا به خود به جای اعتماد به دیگران در عرصه دیپلماسی و اقتصاد، گفت: لازم است كه به جای رجوع به خارج، خود در عرصه حل مشكلات گام برداریم.
وزیر پیشین كشور پاكستان و رئیس كمیته امور داخلی مجلس سنای این كشور همچنین در خصوص اوضاع مرزی تفتان و زائران پاكستانی كه از این مرز به ایران سفر می كنند نیز گفت: كمیته ای در این خصوص با همكاری پلیس FIA پاكستان تشكیل شده تا برای سال های آینده و در آستانه اربعین حسینی به زائران پاكستانی برای كاهش مشكلات كمك كند.
به گزارش ایرنا، اخیرا نیز، رحمان ملك خطاب به مسئولان دولت های مركزی (اسلام آباد) و دولتی ایالت بلوچستان گفته بود: باید راه حل مستقلی برای رسیدگی به مسائل پیش روی زائران پاكستانی در مرز تفتان تهیه و اجرا شود.
اعضای كمیته امور داخلی مجلس سنای پاكستان نیز از مسئولان وزارت كشور، وزارت امور مذهبی و وزارت امور داخلی ایالت بلوچستان خواسته بودند تا برنامه مورد نظر جهت حل مسائل زائران را تهیه كرده و آن را ظرف 40 روز آینده به این كمیته ارائه دهند.
آساق**6125**1275