۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱
کد خبر: 83209294
T T
۰ نفر
زيرساخت هاي ورزشي شهرستان هاي غربي كرمانشاه نيازمند توجه است

قصرشيرين- ايرنا- نماينده مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر توجه ويژه به زيرساخت هاي ورزشي اين سه شهرستان، گفت: بخشي از فضاهاي موجود در اين شهرستان ها در زلزله آبان پارسال تخريب و آسيب ديد كه اكنون نيازمند بازسازي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ فرهاد تجري روز پنجشنبه در نشست مشترك فدراسيون هاي ورزشي با حضور وزير ورزش و جوانان در پايانه بين المللي خسروي شهرستان قصرشيرين، خواستار بازسازي فضاهاي ورزشي بخصوص در سرپل ذهاب شد و افزود: 150 مكان ورزشي نيازمند تامين اعتبار است.
او معافيت ورزشكاران براي ورود به ليگ ها و مسابقه هاي ورزشي، ايجاد پيست قايقراني با توجه به وجود سدها و درياچه ها، ايجاد كمپ زمستانه در قصرشيرين و همچنين توجه به زيرساخت هاي ورزشي با توجه به وقوع زلزله به منظور ايجاد نشاط و پويايي را از ديگر درخواست هاي خود از وزير ورزش و جوانان اعلام كرد.
نماينده مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي همچنين اظهار داشت: مناطق غرب كرمانشاه با توجه به اقليم مناسب و آب و هواي مطبوع در زمستان مي تواند محلي براي برپايي اردوهاي تيم هاي ملي و كمپ ورزش هاي زمستانه باشد.
تجري افزود: اين سه شهرستان پتانسيل ها و ظرفيت هاي لازم و امكانات اين امر را براي ورزشكاران رشته هاي مختلف دارد.
مديركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه نيز در ادامه اين نشست، تعداد ورزشكاران سازمان يافته استان را اكنون 78 هزار ورزشكار اعلام كرد و گفت: در اين زمينه 12 رشد داشته ايم.
صابر رحيمي افزود: اكنون 392 تن از ورزشكاران ما به تيم هاي ملي دعوت شده اند كه از اين تعداد 200 تن عضو تيم ملي هستند و به لحاظ مدال هاي بين المللي هفت درصد و در زمينه مدال هاي آسيايي 80 درصد رشد داشته ايم.
وي سرانه فضاي ورزشي استان كرمانشاه را يك متر اعلام كرد و گفت: بيشترين ميزان فضاهاي موجود مربوط به قصرشيرين و كمترين ميزان را نيز مربوط به كرمانشاه با 67 سانتي متر مربع اعلام كرد.
وي اظهار داشت: بهترين خانه جوان كشور با هفت ميليارد تومان در هشت طبقه در كرمانشاه با زيربناي 2 هزار متر مربع ايجاد مي شود كه اين يك اتفاق مهمي است.
در اين نشست فرامرزي معاون توسعه منابع، وزير ورزش و روساي فدراسيون هاي ورزشي نيز هر يك به ارائه گزارش هاي حوزه كاري خود پرداختند.
نشست مشترك ۵۳ فدراسيون ورزشي با حضور وزير ورزش و جوانان و استاندار كرمانشاه اكنون در پايانه بين المللي مرز خسروي شهرستان قصرشيرين در حال برگزاري است.
قصرشيرين با 27 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه، بيش از 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد.
مرز خسروي در 20 كيلومتري شهر قصرشيرين واقع شده است.
3012/8066