۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83208000
T T
۰ نفر
مرگ ومیرسفرهای دریایی درهفت سال اخیر نداشتیم

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: با توجه به آمادگی واحدهای عملیاتی جستجو و نجات دریایی، از سال 90 تاكنون (طی هفت سال گذشته) سفرهای دریایی مسافران و گردشگران به صورت ایمن و بدون حادثه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، حمید رضا محمد حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بعد از حادثه دریایی سال 90 كه در آن 17 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، هیچ گونه حادثه مرگبار دریایی در مركز استان هرمزگان نداشته‌ ایم.
وی بیان داشت: هم اكنون هفت ایستگاه جستجو و نجات دریایی و بیش از 300 همیار ناجی در هرمزگان وجود دارد كه این امر موجب شده، تا در حوزه جستجو و نجات دریایی در كشور پیشرو باشیم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان از شهروندان، ساحل ‌نشینان و دریانوردان خواست: هرگونه حادثه دریایی از جمله آلودگی‌ های نفتی و دود و غرق شدن شناورها را به سامانه 1550مركز جستجو و نجات دریایی گزارش دهند.
محمد حسینی گفت: شماره 1550، پل ارتباطی شهروندان با مركز جستجو و نجات دریایی است كه برای برقراری تماس در شهرهای ساحلی بدون گرفتن پیش شماره، می ‌توانند با این مركز ارتباط برقرار كرده و موارد را اعلام كنند.
وی بیان داشت: استاندارد سازی شناورهای مسافری، براساس قوانین ملی و بین‌ المللی صورت می ‌گیرد و علاوه بر آن، كارشناسان هر 2 ماه یكبار شناورهای ناوگان مسافری را بازدید می كنند.
این مسوول گفت: بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان آمادگی دارد، برای قایقداران آموزش های همگانی برگزار كرده و گواهینامه‌ های لازم ارایه دهد.
وی، از ساحل نشینان شهر بندرعباس و شرق هرمزگان خواست تا با تشكیل تعاونی ‌ها، مقدمات استفاده از قایق ‌های خود جهت انجام فعالیت ‌های گردشگری، برای ایام تعطیلات نوروزی و سایر مقاطع زمانی كه متقاضی وجود دارد، اقدام كنند.
محمد حسینی یاد آورشد: تنها مرجع صادر كننده مجوز برای قایق ‌های تفریحی، سازمان بنادر و دریانوردی است و بررسی و صدور مجوزهای لازم توسط موسسه های رده بندی كه تحت نظارت كارشناسان این اداره قرار دارند، صادر می‌ شود.
7195/6048