۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83203916
T T
۰ نفر
تقدير از سه طرح برتر تماشاخانه‌هاي خصوصي در جشنواره تئاتر فجر

تهران- ايرنا- مدير بخش «به علاوه فجر» از تقدير از سه طرح برتر تماشاخانه هاي خصوصي در جشنواره تئاتر فجر امسال را خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا به نقل از روابط‌ عمومي سي و هفتمين جشنواره ي بين المللي تئاتر فجر، ندا هنگامي به حضور 10 سالن خصوصي در بخش «به علاوه فجر» اين جشنواره اشاره كرده و گفت: اين بخش امكاني براي حضور سالن هاي خصوصي در ويترين تئاتر كشور است، اين امكان سبب مي شود تا بخش دولتي و خصوصي در تعاملي دو جانبه به فرايند رشد تئاتر در جشنواره فجر كمك كنند.

وي در مورد فراخوان اين بخش اضافه كرد: جشنواره امسال با همراهي 10 سالن خصوصي همراه خواهد بود ؛ سالنهاي «مان»، «استاد مشايخي»، «مستقل»، «نوفل لوشاتو»، «دا»، «ايران تماشا»، «مكتب تهران»، « سه نقطه»، «هماي سعادت»، « ديوار چهارم» و «شانو» با 77 اجرا در بخش صحنه اي حضور دارند كه بخشي از اين نمايش ها توليدات تازه و بخشي از آنها نيز برآيند بهترين اجراهاي سال گذشته اين تماشاخانه ها هستند.
هنگامي همچنين افزود: برخي از اين تماشاخانه ها در بخش مسابقه كنار ما خواهند بود. برنامه ديگر سالن ها نيز اعم از كنفرانس هاي خبري، جلسات نقد و بررسي، جلسات گريم و لباس، نشست‌هاي تخصصي، نشست‌هاي آموزشي و اجراهاي محيطي جداگانه اطلاع رساني خواهند شد. با توجه به برنامه ريزي همكاران ما براي برنامه هايي كه جدا از اجراي نمايش ها تدارك ديده شده، لازم است براي هركدام از آنها اطلاع رساني هاي جداگانه صورت بگيرد. به طور مثال اجرايي با بيماران اعصاب و روان در ميان اجراهاي عمارت نوفل لوشاتو وجود دارد كه از منظر تئاتر درماني بسيار حائز اهميت است. وي افزود: تماشاخانه دا دو پژوهش با عنوان بدن در تئاتر و كاربرد بدن در هنرهاي نمايشي را ارائه خواهد كرد و مكتب تهران با برآيند يكسال آموزش در كنار ماست.
هنگامي در مورد نحوه همياري جشنواره تئاتر فجر با سالن ها، توضيح داد: حتي الامكان جشنواره تئاتر فجر از تماشاخانه ها حمايت خواهد كرد و نادر برهاني مرند در تعاملي گروهي براي تخصيص كمك هزينه به سالن ها تلاش كرده است.
وي گفت: مسئوليت بزرگي بر عهده تماشاخانه ها براي اجراي مدون برنامه ها خواهد بود و به همين دليل بنا داريم تا از سه طرح برتر تماشاخانه هاي خصوصي در جشنواره تئاتر فجر تقدير كنيم تا با اين تقدير رقابتي درون گروهي و جدي را شكل دهيم. تلاش شده تا علاوه بر بار هنري سالنهاي خصوصي، بار علمي، آموزشي و رقابتي نيز به حضور اين سالن ها افزوده شود‌ در نهايت نيز جا دارد تا از تمامي مديران سالن ها تشكر كنم كه با وجود زمان كم، با همكاري و تعامل شبانه روزيشان سبب شدند تا اين بخش را به سرانجام برسانيم.
سي و هفتمين جشنواره ي بين المللي تئاتر فجر به دبيري نادر برهاني مرند از 22 بهمن تا 4 اسفند برگزار خواهد شد.
فراهنگ** 7561** 9053
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ