۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 83197289
T T
۰ نفر
دولت تدبیر و امید درصدد تحقق دولت الكترونیك است

كرمان - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال كشور با تاكید بر اینكه در زمان حاضر مكانیزم های ثبت احوال به صورت مكانیزه انجام می شود، گفت : دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای تحقق دولت الكترونیك به كار گرفته است.

به گزارش ایرنا، حمید درخشان نیا عصر دوشنبه در دیدار با استاندار كرمان از خدمات محمدجواد فدائی تقدیر كرد و افزود: تعامل، همدلی، وحدت و برادری در استان كرمان حاكم است و با وجود این پارامترها، راندمان كاری افزایش یافته و نتیجه گیری نیز افزایش می یابد.
وی از حمایت های مدیریت استان كرمان نیز تجلیل كرد و ادامه داد: ثبت احوال استان از دستگاه های ویژه حاكمیتی است كه در سال های اخیر تحولات اساسی داشته و از پوسته سنتی خارج و مكانیزه شده است.
درخشان نیا خاطرنشان كرد: كلید ورود به دولت الكترونیك پایگاه اطلاعات جمعیتی كشور است كه بزرگترین دیتا بیس كشور نیز به شمار می‌ رود.
معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به اینكه 80 درصد كار صدور كارت ملی هوشمند انجام شده است، تاكید كرد: این پروژه در نیمه اول سال آینده به صورت كامل انجام می شود.
درخشان نیا گفت: متناسب با این كار قانون ثبت احوال كه سالها بروز نشده، در تعامل با دانشگاه ها متناسب با تحولات این سازمان در حال اصلاح است.
وی عنوان كرد: در حال حاضر 200 دستگاه با پایگاه جمعیتی ثبت احوال به صورت بر خط در ارتباط هستند و در 200 هزار نقطه كشور پایگاه های این سازمان در حال خدمات رسانی هستند.
وی ادامه داد: طرحی در سازمان ثبت احوال در دست پیگیری است تا افراد هر گونه جا به جایی محل سكونت خود را نیز به سازمان ثبت احوال اعلام كنند.
استاندار كرمان نیز با اشاره به اینكه مفهوم دولت الكترونیك و شهر هوشمند در ثبت احوال به خوبی جا افتاده است، گفت: هرچه به سمت استفاده از سیستم های نوین و الكترونیك حركت كنیم، شفافیت نظارت و كنترل افزایش می یابد.
محمدجواد فدائی افزود: مجموعه ثبت احوال استان كرمان معتقد است كار مردم باید با سرعت، دقت و نظم انجام شود.
وی به وسعت استان كرمان اشاره كرد و ضمن بیان این مطلب كه این میزان گستردگی، كارهای توسعه را دشوار می كند، ادامه داد: امیدواریم با توسعه حمایت مالی و معنوی شاهد افزایش خدمات این مجموعه باشیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری كرمان نیز گفت: سازمان ثبت احوال در كشور و استان كرمان بسیار خوب پیشرفت كرده است.
محمدصادق بصیری افزود: اداره كل ثبت احوال استان كرمان در تشخیص و تایید نام، تجربه بسیار خوبی دارد و در زمینه فرهنگسازی بین خانواده ها درباره موسیقی، معنا و ساختار آن كارهای بسیار خوبی انجام شده است.
رئیس سازمان ثبت احوال استان كرمان نیز از استاندار كرمان به عنوان فردی دانشگاهی با رتبه علمی بالا یاد كرد و ادامه داد: خدمات ثبت احوال در دولت تدبیر و امید رشد بسیار بالایی داشته و تحولات فیزیكی و ساختاری این سازمان چشمگیر است.
حسین زین الصالحین با اشاره وضعیت معیشتی پرسنل ثبت احوال كرمان نیز اظهار كرد: متوسط درآمد كاركنان ثبت احوال رشد بسیار خوبی داشته است.
وی ادامه داد: ثبت احوال استان كرمان طرح پایش جمعیتی را تدوین و اجرایی كرده و خدمات ثبت احوال به منازل مردم رفته است.
3029/7440 /1596
۰ نفر