۱۱ بهمن ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 8319545
T T
۰ نفر
صدر اعظم آلمان با رییس حکومت خودگردان فلسطین دیدار و گفت وگو کرد # بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/11/84 خارجی.سیاسی.فلسطین.آلمان. "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان روز دوشنبه با "محمود عباس" رییس حکومت خودگردان فلسطین در شهر رام الله جنوب کرانه ی باختری دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری ملی فلسطین (وفا)، عباس در پی این دیدار در یک نشست مطبوعاتی مشترک با مرکل از حمایت های سیاسی و کمک های اقتصادی آلمان از حکومت خودگردان وملت فلسطین قدردانی کرد و خواستار ادامه یافتن این کمک ها شد. وی افزود: دو طرف در این دیدار همه مسایل مورد توجه فلسطین و آلمان را در یک فضای دوستانه، بررسی کردند. عباس انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین را از جمله محورهای گفت وگوی خود با مرکل عنوان کرد و گفت: این انتخابات به شکل دمکراتیک برگزار شد که بیان کننده خواست ملت فلسطین در ایجاد یک کشور مستقل و آزاد فلسطینی است.
رییس حکومت خودگردان همچنین گفت: درباره ی لزوم ادامه یافتن کمک ها گفت ـ وگو شد تا ملت فلسطین بتواند روی پای خود بایستد و وظایفش را به شکل مطلوب انجام دهد. وی هدف اصلی فلسطینیان را برپایی یک کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف عنوان کرد. عباس گفت: در دیدار با مرکل بر لزوم برقراری صلح و گفت وگو و احترام به تعهدات، قوانین و طرحهای بین المللی از جمله "نقشه ی راه" تاکید شد. صدراعظم آلمان نیز با خرسندی از فرصت به دست آمده برای سفر به فلسطین اظهار داشت: درباره ی نتایج انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین گفت وگو کرده است. این انتخابات چهارشنبه گذشته برای گزینش 132 نماینده مجلس برگزار شد و حماس 74 کرسی و جنبش ملی آزادیبخش فلسطین "فتح" 45 کرسی را کسب کردند. مرکل افزود: از همه نیروهایی که در صحنه ی سیاست فلسطین فعال خواهند بود انتظار داریم به شروط سیاسی در بازی سیاسی پایبند باشند که این شروط از نظر ما به رسمیت شناختن اسراییل، دست کشیدن از خشونت و به رسیمت شناختن همه گام های برداشته شده در مسیر صلح و توافقنامه ها است. وی ابراز عقیده کرد: روند صلح تنها راهی است که می تواند ملت فلسطین را به برپایی یک کشور مستقل فلسطینی برساند که در کنار "اسراییل" زندگی کند.
صدر اعظم آلمان پیش تر با "موشه کتساو" رییس رژیم صهیونیستی در شهر قدس دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش منابع خبری رژیم صهیونیستی، مرکل پس از این دیدار گفت: آلمان با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" گفت وگو نخواهد کرد و موضع خود را در قبال این جنبش تغییر نخواهد داد بلکه پایبند به روند صلح تا رسیدن به راه حل درگیری اعراب و اسراییل است. صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد: رییس حکومت خودگردادن فلسطین نقش مهمی در تضمین ادامه گفت وگوهای صلح میان اعراب و اسراییل دارد. وی ابراز عقیده کرد: محمود عباس همچنان قادر به رهبری ملت فلسطین به سوی صلح و جلوگیری از اقدام های خشونت آمیز است. صدراعظم آلمان که یکشنبه شب وارد فلسطین اشغالی شد، پیش تر با "ایهود اولمرت" سرپرست نخست وزیری رژیم صهیونیستی گفت وگو کرد. شبد/خاورم/2081/2082/265/1477/ 1456
۰ نفر