۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83193670
T T
۰ نفر
ساماندهی بقاع متبركه ری بعد از انقلاب شتاب گرفت

شهرری- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: در دوران قبل از انقلاب آمار دقیقی از امامزادگان این شهرستان وجود نداشت و این بخش مغفول مانده بود كه با پیروزی انقلاب، بیشتر امامزادگان ساماندهی شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی صادقی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در گذشته آمار و اطلاعات دقیقی از امامزادگان جنوب پایتخت وجود نداشت و برخی امامزادگان ناشناس مانده بودند كه بعد از انقلاب این اماكن متبركه شناسایی شدند.
وی تصریح كرد: با راه اندازی سامانه ثبت بقاع متبركه و موقوفات، شجره نامه ها و تمامی مشخصات امامزادگان ثبت و معین می شود.
رئیس اداره اوقاف ری به جعلی بودن امامزادگان این منطقه اشاره كرد و گفت: در دوران پس از انقلاب تعداد امامزادگان هیچ تغییری نكرده و موضوع جعلی بودن این اماكن متبركه شایعه است.
وی عنوان كرد: تمامی امامزادگان این شهرستان ثبت و دارای شجره نامه هستند.
حجت الاسلام صادقی یادآور شد: شفاف سازی دخل و خرج بقاع متبركه از اقدامات اوقاف برای جلوگیری از شایعات و خبرهای مسموم علیه این سازمان به شمار می رود.
وی عنوان كرد: بزودی تمامی هزینه ها و درآمدهای سالانه بقاع جنوب پایتخت مشخص و بر سردر بقاع نصب می شود.
حجت الاسلام صادقی معرفی و شناسایی امامزادگان و مشاهیر ری به گردشگران را ضروری دانست و گفت: با وجود حرم عبدالعظیم (ع) و امام خمینی (ره)، گردشگران زیادی به این شهرستان سفر می كنند كه تورهای رایگان بقاع متبركه در شناسایی ظرفیت موثر است.
وی به ساخت و ساز بقاع به وسیله كمك‌های مردمی اشاره كرد و گفت: اوقاف هیچگونه بودجه دولتی ندارد و تمامی ساخت و سازهای بقاع متبركه از طریق نذورات و هزینه های كفن و دفن تامین می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور و امور خیریه ری به خدمات بیمارستان اوقافی فیروزآبادی به بیماران نیازمند اشاره كرد و افزود: كمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویانی كه به درمان نیاز داشته باشند را به این بیمارستان برای انجام اقدامات درمانی معرفی می كند.
وی با اشاره به اینكه اداره اوقاف در حوزه درمان نیز فعالیت دارد، گفت: با توجه به نیات واقفین، برخی امور از جمله درمان نیازمندان به وسیله اداره اوقاف انجام می شود.
حجت الاسلام صادقی در ادامه به برنامه های دهه فجر این سازمان در سطح شهرستان ری اشاره كرد و افزود: در این ایام خیمه های انقلاب برای مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل دینی بر پا و 20 مبلغ دینی آموزش دیده از قم برای اجرای این امر به شهرری اعزام می شودند.
وی عنوان كرد: در روز 16 بهمن ماه نیز از قاریان ممتاز و برجسته تجلیل خواهد شد كه در این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیركل تبلیغات اسلامی تهران سخنرانی خواهد كرد.
رئیس اداره اوقاف ری تصریح كرد: در روز 22 بهمن ماه نیز غرفه هایی از سوی این نهاد با مشاركت اداره تبلیغات در مسیر راهپیمایی دایر می شود.
به گزارش ایرنا، شهر ری دارای 15 بقعه متبركه و امامزاده شامل امامزاده ابوالحسن(ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در كهریزك، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو است.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مركزی، كهریزك، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
۰ نفر