۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83193632
T T
۰ نفر
پشتیبان دولت قانونی ونزوئلا هستیم

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری با اعلام پشتیبانی مجدد از دولت قانونی ونزوئلا تاكید كرد كه اتحاد ملت ونزوئلا با دولت قانونی این كشور بسیار مهم است و در این توطئه جدید ملت ونزوئلا پیروز شده و به آمریكایی ها نشان خواهند داد كه حق مداخله در امور كشور خود را نمی دهند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت،« حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی» روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه ' كارلوس آنتونیو آلكا لاكوردونس' سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا تاكید كرد: ما پشتیبان دولت قانونی آقای مادورو هستیم و معتقدیم كه مردم ونزوئلا با وحدت و ایستادگی در كنار دولت، این توطئه را نیز مانند توطئه های قبلی خنثی خواهند كرد.
رئیس جمهوری با بیان اینكه آمریكا توطئه جدیدی علیه دولت و ملت ونزوئلا آغاز كرده است، گفت: آمریكایی ها اساسا با همه انقلاب‌های مردمی و كشورهای مستقل مخالفند و می خواهند با سركوب انقلاب ها و كشورهای مستقل، بر دنیا مسلط شوند.
روحانی خاطرنشان كرد:آمریكایی ها حتی دیگر قدرت ها در دنیا را هم تحمل نمی كنند به طوری كه رفتار تحكم‌آمیز آنها را نسبت به روسیه ، چین و حتی اروپا نیز شاهدیم.
رئیس جمهوری با بیان اینكه شیوه جدیدی كه آمریكایی ها با ایجاد دولت در دولت در ونزوئلا بكار گرفته اند، یكی از كارهای بسیار زشت است كه امروز در جهان شاهدیم، افزود: انقلاب‌های مخملی را از طرف آمریكایی ها دیده بودیم اما مداخله به این صورت در ونزوئلا، شیوه جدیدی است كه آغاز كرده اند.
روحانی با اشاره به روابط خوب تهران و كاراكاس، خاطرنشان كرد: روابط دو كشور طی سال‌های اخیر بسیار خوب و صمیمانه بوده است كه در دوره آقای نیكلاس مادورو نیز ادامه یافت.
رئیس جمهوری با تاكید بر اینكه ایران به توسعه روابط خود با كشور دوست ونزوئلا ادامه می دهد، تصریح كرد: در زمینه های سیاسی وهمچنین اقتصادی و سرمایه گذاری، مسیر گذشته در روابط دو كشور را ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهور همچنین انتخاب آقای لاكوردونس به عنوان یك شخصیت فعال و عنصری موثر در دولت ونزوئلا را به عنوان سفیر این كشور در تهران ، نشانه اهمیت كاراكاس برای توسعه روابط دو كشور دانست .
سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت های رهبر انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران از مردم و دولت این كشور در مقاطع مختلف، گفت: در این نبرد و توطئه جدید ما با امپریالیسم جهانی روبرو هستیم اما مردم ونزوئلا در این مبارزه پیروز خواهند شد.
'كارلوس آنتونیو آلكا لاكوردونس' ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری، به روابط خوب ایران و ونزوئلا در همه زمینه ها اشاره كرد و خاطرنشان نمود: ما در مسیر مبارزه با امپریالیسم و مقابله با توطئه ها به كمك دوستان خوب خود از جمله ایران حساب كرده ایم.
سفیر جدید ونزوئلا در تهران همچنین با ابلاغ سلام های گرم نیكولاس مادورو، از طرف رئیس جمهور و مردم كشورش چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی را به رهبر انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران تبریك گفت.
سیام**2021**1535
۰ نفر