بزرگنمایی كاستی ها، بی انصافی نسبت به انقلاب است

اهواز – ایرنا – مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: عده ای تلاش می كنند با بزرگنمایی كاستی ها، ناامیدی را در بین مردم ترویج كنند كه رویكردی به دور از انصاف است.

حجت الاسلام آیت عادلی نژاد شنبه در آیین افتتاح چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشكی اهواز اظهار داشت: انقلاب اسلامی در عصری اتفاق افتاد كه عصر پایان دین بود و در قرنی تحقق یافت كه قرن پایان انقلاب ها بود.
وی افزود: آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی و چهار دهه با نام دین و با اهداف دینی و با ارزش های والا حكومت كردن، فرصتی برای بازخوانی، عبور كردن و تحلیل مسیر 40 ساله پر فراز و نشیب انقلاب است.
حجت الاسلام عادلی نژاد با اشاره به اینكه با 2 نگاه می توانیم این 40 سال را بازبینی كنیم گفت: اگر مردم از وضع موجود در آن دوره راضی بودند انقلاب محقق نمی شد چون مهمترین تعریف انقلاب، تحول بنیادین در نهادهای اجتماعی است.
وی افزود: اگر انقلاب اسلامی را با نگاه تاریخی نگاه كنیم نشان می دهد وضعیت ما در 40 سال پیش با حال حاضر قابل مقایسه نیست. مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بیش از 70 درصد مردم پیش از انقلاب اسلامی سواد نداشتند اما طبق افق ترسیم شده در سال 1404 قریب به 9 میلیون دانشجو خواهیم داشت و در حوزه های مختلف سلامت ، فناوری و دانش های نوین در سطح جهانی حركت می كنیم.
وی اضافه كرد: اگر انقلاب را با نگاه هنجاری تحلیل كنیم و با بایدها و نبایدها بسنجیم تا قله مطلوب فاصله داریم؛ خیلی از بایدها باید اتفاق می افتاد كه امروز محقق نشده است.
مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: حركت شكوهمند ملت ایران با نام دین در قرن پایان دین، یك مبدا تاریخ جدید در حیات زندگی بشر شد.
وی بیان كرد: انقلاب اسلامی درحوزه های مختلف نشان داد ملت ما مقاوم است و نمونه آن حماسه مقاومت ملت ما در هشت سال دفاع مقدس است.
حجت الاسلام عادلی نژاد ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس یعنی یك جنگ جهانی تحمیل كردن علیه ملتی بود كه بر اساس اهداف خود به دنبال استقلال و نو آوری بود ، این مقاومت پاسخ داد چون موجب اتكای بیشتر به ظرفیت و توان داخلی شد.
مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: این نگاه و اعتماد به توانمندی های داخلی ، آینده كشور را تضمین می كند ، اما اگر از اهداف انقلاب فاصله گرفتیم و نگاه و روش ما به سمتی رفت كه فاصله بین مردم و مسئولان رقم خورد آن موقع انقلاب دچار استحاله از درون می شود و به سرنوشت تاریخی سایر انقلاب هایی دچار می شود.
وی گفت: راه آینده انقلاب همان پافشاری بر آرمان ها و اهدافی است كه انقلاب برای آن شكل گرفت.
دكتر ایرج نظری رییس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز نیز ابراز امیدواری كرد: با تجربه های كسب شده در 40 ساله انقلاب اسلامی، نقاط قوت را باید بیشتر تقویت كنیم و از تجربیات به نحوی استفاده كنیم كه آینده روشنی در جهت شعارها و اهداف اولیه انقلاب داشته باشیم.
در این آیین دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشكی اهواز مزار شهدای گمنام این دانشگاه را عطر افشانی كرده و با آرمان های شهدا تجدید بیعت كردند.
3004/6002