۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۲۸
کد خبر: 83190212
T T
۰ نفر
نماینده پوتین:هدف نشست ورشو ضربه زدن به صلح در خاورمیانه است

مسكو - ایرنا - نماینده « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا تاكید كرد كه هدف آمریكا از برگزاری نشست ورشو، ضربه زدن به صلح و ثبات در خاورمیانه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، میخاییل بوگدانف در گفت وگو با ریانووستی افزود: روسیه به همین دلیل تصمیم گرفته است در نشست ورشو كه با تلاش آمریكا و لهستان برگزار می شود، شركت نكند.
وی افزود: ما معتقدیم این كنفرانس به زیان كشورهای منطقه تمام می شود.
خبرگزاری ریانووستی به تازگی به نقل از یك منبع آگاه در وزارت امور خارجه لهستان ابراز امیدواری كرده بود كه روسیه در تصمیم خود برای شركت نكردن در نشست ورشو تجدید نظر كند.
نشست ورشو روزهای 13 و 14 ماه فوریه (24 و 25 بهمن) برگزار می شود.
مقامات دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام كرده اند اگر چه دعوتنامه به دستشان رسیده است اما حاضر نیستند نماینده ای از مسكو راهی ورشو كنند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته با ابراز تاسف از برگزاری نشست آمریكا یی در ورشو پایتخت لهستان اعلام كرد: این نشست برای پیشبرد اقدامات به منظور بازداشتن ایران برگزار می شود.
وی كه در نخستین نشست خبری خود در سال 2019 سخن می گفت در واكنش به پرسش خبرنگاران در خصوص نشست ورشو این مطلب را بیان كرد و افزود: شركت كنندگان در این اجلاس نمی توانند نقشی در بیانیه پایانی آن داشته باشند و آمریكا و لهستان در پایان آن قرار است بیانیه صادر كنند.
وی با نادرست خواندن چنین رویه ای در همكاری های بین المللی گفت كه نزدیك به 50وزیر امور خارجه به این كنفرانس دعوت شده اند اما نقشی در بیانیه ندارند(تنها شنونده هستند).
اروپام*391*1346*

سرخط اخبار جهان