معاون دومای روسیه: در دوره رئیسی، یافتن راه‌حل مشترک برای مسائل جهانی امکان‌پذیر شد

مسکو- ایرنا- معاون دومای دولتی (مجلس سفلی) فدراسیون روسیه معتقد است: در دوره ریاست‌جمهوری سید ابراهیم رئیسی، ضمن آنکه روابط دوستانه و صمیمی دوجانبه ایران و روسیه تقویت شد، یافتن راه‌حل مشترک برای مسائل نه تنها در سطح منطقه‌ای، بلکه در سطح جهانی نیز امکان‌پذیر شد.

به گزارش اختصاصی ایرنا، الکساندر باباکوف پس از امضای دفتر یادبود شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه هوایی در سالن تشریفات سفارت ایران در مسکو افزود: کمک آقای رئیسی به پیشرفت مناسبات ایران و روسیه بسیار ارزشمند بود.
وی ادامه داد: دوره ریاست‌جمهوری آقای رئیسی در دوران بسیار سخت و دشوار و همراه با رویدادهای گوناگون بود و او این دوره را پشت سر گذاشته بود.

ثبات عقیده در خور احترام
معاون دومای دولتی روسیه گفت: ثبات عقیده و پافشاری آقای رئیسی بر حرکت در مسیر آرمان‌ها در خور بزرگداشت و احترام است.

عضویت ایران در بریکس، بیانگر ایفای مسئولیت در قبال مردم
باباکوف افزود: تحقق عضویت ایران در گروه بریکس و نیز سازمان همکاری شانگهای بیانگر ایفای مسئولیت رئیس‌جمهوری فقید ایران در قبال مردم این کشور بود.

درگذشت رئیسی، یک ضایعه بزرگ است
معاون دومای دولتی روسیه با بیان اینکه درگذشت آقای رئیسی، یک ضایعه بزرگ است؛ در عین حال اظهار داشت:‌ ما معتقدیم که نه تنها حافظه تاریخی و خاطرات، بلکه از همه مهمتر اقداماتی که توسط رئیس جمهور ایران انجام شد، در آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

دوما، نام یکی از دو پارلمان در ساختار سیاسی روسیه است. نمایندگان «دومای دولتی» بر اساس رأی شهروندان فدراسیون روسیه به مدت پنج سال انتخاب می‌شوند.
طبق قوانین روسیه طرح یا لایحه ای که در دوما (مجلس سفلی ) به تصویب نهایی برسد باید در شورای فدراسیون ( مجلس سنا) نیز تایید شود و پس از امضای رئیس‌جمهور اعتبار قانونی پیدا می کند.


عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، خبر سانحه بالگرد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای دست‌به‌دست شد و ۱۸ ساعت پس از جستجوی نفس‌گیر برای کسب اطلاع از وضعیت وی و همراهانش، سرانجام صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت همزمان با روز میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، خبر عروج شهادت‌گونه هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان اعلام شد.
آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

پیش از این، رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر، رئیس دو پارلمان (شورای فدراسیون (مجلس سنا) و دومای دولتی (مجلس سفلی) )، دبیر شورای امنیت، وزیر امور خارجه،‌ رئیس کمیته بین‌الملل دوما، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس، رئیس اداره امور دینی مسلمانان، مدیران و فعالان رسانه‌ و برخی دیگر از مقامات و شخصیت‌های روسیه،‌ شهادت رئیس جمهوری و همراهان وی را تسلیت گفته اند. رئیس دومای دولتی روسیه نیز به نمایندگی از این کشور در آیین تشییع رئیس‌جمهوری شهید به کشورمان سفر کرد.
دفتر یادبود سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (دوم و سوم خرداد) گشوده بود و طی این روزها، مقام‌های روسی و همچنین سفرا، ‌دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی ۶۴ کشور ضمن امضای این دفتر، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند که در میان فهرست بلند مقامات روس که در این آیین حضور یافتند، نام دستیاران علمی و ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، وزیران امور خارجه و حمل و نقل و جمع دیگری از مقامات این کشور دیده می‌شود.
مسجد جامع مسکو نیز در آِیینی به دعوت و میزبانی رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه قبل از آیین نماز جمعه میزبان مجلس ختمی برای شهید رئیسی و همراهان وی بود. مرکز اسلامی مسکو و حسینیه فاطمیه شیعیان پایتخت روسیه نیز شامگاه چهارم و پنجم خرداد میزبان آیین‌های بزرگداشت شهدای سانحه هوایی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha