۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83188604
T T
۰ نفر
راه اندازی خط تولید لاستیك خودروهای سنگین در كردستان ضروری است

سنندج - ایرنا - استاندار كردستان به نبود صنایع بزرگ در استان اشاره كرد و گفت: راه اندازی خط تولید لاستیك خودروهای سنگین در كارخانه بارز ضروری است و انتظار داریم مسئولان این شركت برای این منظور برنامه ریزی كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در آیین افتتاح خط تولید تایر سبز كارخانه بارز كردستان اظهار داشت: مجموعه های بزرگ صنعتی در كردستان وجود ندارد و در این بخش با كمبود و مشكل مواجه ایم.
وی اضافه كرد: اكنون كه كارخانه بارز در كردستان ایجاد شده انتظار می رود خط تولید لاستیك خودروهای سنگین هم در این واحد صنعتی راه اندازی شود.
استاندار كردستان با بیان اینكه با همت گروه صنعتی بارز ایجاد این خط تولید قابل تحقق است، افزود: امیدواریم به همت متخصصان این گروه در صحنه های بین المللی هم حضور پیدا كرده و تولیدات خود را صادر كنیم.
به گزارش ایرنا، تكنولوژی خط تولید تایر سبز برای اولین بار توسط گروه صنعتی بازر در شهرك صنعتی دهگلان روز سه شنبه در مراسمی با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد، بهمن مرادنیا استاندار كردستان و جمعی از مسئولان اجرایی كردستان راه اندازی شد.
تكنولوژی خط تولید تایر سبز برای حل مشكلات زیست محیطی كه حمل و نقل در زندگی مردم بوجود آورده با نوآوری برای مصرف كمتر انرژی و مواد اولیه صنایع مرتبط از جمله تایر برای اولین بار در كشور توسط گروه صنعتی بارز وارد شده است.
تولید تایر سبز از سه ویژگی بسیار مهم، ایمنی و عمر بالاتر و كاهش مصرف سوخت در خودرو برخوردار است، این سه ویژگی در تكنولوژی جدید تایر سبز با قوانین تازه ریچ اتحادیه اروپا، آمریكا، ژاپن، كره جنوبی و برزیل وضع شده است.
تولید تایرهای سبز با عملكرد بهتر نسبت به تایرهای فعلی از لحاظ ترمزگیری جاده های خیس، مقاوت غلتشی و نوفه خارجی تایر كه صدای كمتری دارد، در صنایع تایر بسیار حائز اهمیت است.
كارخانه لاستیك بارز كردستان در پایان سال 1396 پروانه بهره‌برداری‌ خود را اخذ كرد و در سال نخست افتتاح آن میزان تولید خود را به یك‌میلیون حلقه رساند و اكنون نیز در 600 نفر اشتغالزایی دارد.
9936/9102