۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۲۵
کد خبر: 83186096
T T
۰ نفر
بانك ها از تولید كنندگان وثیقه بالاشهری می خواهند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینكه بانك ها در اعتبارسنجی صحبت های عجیب و غریبی مطرح می كنند گفت: بانك ها از تولیدكنندگان می خواهند سندی كه مربوط به املاك بالاشهر پایتخت است به عنوان وثیقه نزد بانك بگذارند تا به آنان تسهیلات دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، یدالله صادقی عصر یكشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: بانك های استان همكاری خوبی با ما نداشته اند.
وی اضافه كرد: برخی بانك های استان واحدهایی كه بالای 100 نیرو دارند را نمی پذیرند این در حالی است كه بیشتر واحدهای صنعتی ما بیشتر از 100 نیرو دارند.
صادقی ادامه داد: باید همگی با هم همفكری داشته باشیم تا بهره وری در تولید افزایش یابد؛ افرادی كه می خواهند وارد كسب و كار شوند در بخش های مختلف با مشكل روبه رو می شوند كه به همین علت انگیزه خود را از دست می دهند و كنار می روند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینكه كارگروه رفع موانع تولید برای رونق تولید سیاست انبساطی دارد اما بانك ها سیاست انقباضی دارند افزود: باید به كارخانه ها منابع مالی تزریق شود تا بتوانند نوسازی و بازسازی كنند.
به گفته وی طرح های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای ٦٠ درصد و واحدهای نیازمند سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی با اولویت به بانك ها معرفی شده اند.
وی با بیان اینكه 664 پرونده در كارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شده است افزود: حدود 50 درصد مشكلات واحدهای تولیدی مربوط به امور مالی، 20 درصد تامین اجتماعی و امور مالیاتی و 30 درصد مشكلات دیگر است.

تهرام/ 3036//6139
۰ نفر