۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 83185981
T T
۰ نفر
2400 هكتار زمين در اختيار شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي است

اروميه - ايرنا - مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي با اشاره به اينكه 2 هزار و 400 هكتار از اراضي اين استان در اختيار شهرك هاي صنعتي است، گفت: 34 شهرك و ناحيه صنعتي در اين استان وجود دارد كه 25 مورد از اين تعداد، در مساحتي بيش از 650 هكتار فعال است.

علي عبدلي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از 2 هزار قرارداد واگذاري زمين صنعتي در شهرك ها و نواحي صنعتي اين استان منعقد شده است، افزود: بيش از يكهزار و 300 واحد توليدي تاكنون به بهره برداري رسيده است.
وي ادامه داد: آمار فعاليت واحدهاي توليدي در آذربايجان غربي، جايگاه اين شهرك ها در حوزه صنعت و توليد استان را نشان مي دهد.
وي با اشاره به اينكه 23 هزار و 180 نفر در واحدهاي فعال موجود در اين شهرك ها و نواحي مشغول به كار هستند، بيان كرد: با هدف حمايت از صنايع كوچك براي بيش از 38 هزار نفر از فعالان اين حوزه آموزش هاي مختلف كارآفريني، ‌مديريتي و فني ارايه شده است.
وي با اشاره به وضعيت زيرساخت هاي شهرك ها و نواحي صنعتي آذربايجان غربي اضافه كرد: آب 24 شهرك، برق 27 شهرك و گاز 19 شهرك و ناحيه صنعتي تامين شده و در بيش از 130 هكتار از زمين هاي شهرك صنعتي فضاي سبز ايجاد شده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: هشت تصفيه خانه فاضلاب در حال حاضر در شهرك هاي صنعتي اين استان فعال بوده و ساخت و طراحي 6 تصفيه خانه فاضلاب نيز در دست اجراست.
عبدلي بيان كرد: استفاده از فناوري هاي نوين، بهبود كيفيت محصولات توليدي، افزايش مزيت رقابتي توليد كنندگان و استانداردسازي واحدها و توليدات از مهمترين عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهاي بين المللي به شمار مي رود كه بايد توليد كنندگان به اين عوامل دقت كنند.
وي ادامه داد: راه اندازي شركت شهرك هاي صنعتي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي بوده كه باعث توسعه صنعتي، ايجاد اشتغال پايدار و توسعه اقتصادي در مناطق مختلف كشور و استان شده است.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از نظر صنعتي يكي از استان هاي كم برخوردار كشور به شمار مي رود اما با اجراي قانون خروج از ركود تدويني دولت تدبير و اميد، اقدامات خوبي در راستاي بازگشت واحدهاي توليدي و صنعتي اين استان به مدار توليد آغاز شده است.
سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران از شهريور 1384 فعاليت خود را آغاز كرد و بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي يك سازمان توسعه ‌اي به شمار مي رود.
9918/2093