۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83185475
T T
۰ نفر
توليد محصولات كشاورزي لرستان به 2.9 ميليون تن در سال مي رسد

خرم آباد - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي لرستان گفت: ميزان توليد انواع محصولات كشاورزي استان 2.9ميليون تن در سال است.

به گزارش ايرنا ، عبدالرضا بازدار روز يكشنبه در ديدار با رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي لرستان اظهار داشت: ارزش توليدات محصولات كشاورزي لرستان 64هزار ميليارد ريال است كه 2.3 ميليون تن آن در حوزه زراعي، 340هزار تن محصولات دامي، 250هزار تن محصولات باغباني است.
وي افزود: لرستان 2.7دهم درصد كل محصولات توليدي حوزه كشاورزي كشور را تامين مي كند.
وي اضافه كرد: اكنون 45 هزار هكتار باغ در لرستان وجود دارد كه در گذشته هيچگونه شاكله باغي در اين استان وجود نداشت اما اكنون باغ ها استانداردهاي لازم از لحاظ فني و توليد دارا هستند.
بازدار با اشاره به اينكه لرستان در توليد محصولات باغباني يكي از استان ها با استعداد در كشور است گفت: سالانه يكهزار و 500 هكتار به سطح اراضي باغي استان اضافه مي شود.
وي بيان كرد: پيش از انقلاب اسلامي در حوزه گياهان دارويي هيچگونه اطلاعاتي در لرستان وجود نداشت اما اكنون بيش از 800هكتار گياهان دارويي در اين استان كشت مي شود.
رييس سازمان جهاد كشاورزي لرستان ادامه داد: 4.7 ميليون راس دام در لرستان وجود دارد و 230 هزار تن شير و 28هزار تن گوشت قرمز در اين استان توليد مي شود.
بازدار افزود: همچنين در لرستان 64 هزار تن گوشت مرغ ، يكهزار 700تن عسل، هشت هزار تن تخم مرغ در سال توليد مي شود.
وي با اشاره به اينكه 27هزار تن آبزيان در استان توليد مي شود اضافه كرد: در توليد ماهيان سرد آبي جزء استان هاي اول كشور هستيم و ظرفيت خوبي در اين حوزه وجود دارد.
وي به پرورش ماهي در قفس اشاره كرد و گفت: اكنون در پنج سد لرستان قفس هاي ايجاد شده و 2هزار تن در سال پرورش ماهي در قفس انجام مي شود و طبق پيش بيني ها در درازمدت تا 10هزار تن افزايش مي يابد.
رييس سازمان جهاد كشاورزي لرستان افزود: سرمايه گذاري خارجي براي توليد تخم چشم زده در استان با همكاري و مشاركت فرانسوي ها در لرستان شكل گرفته است.
بازدار با اشاره به اينكه كشت گلخانه اي يكي از اقدامات خوب نظام جمهوري اسلامي است كه اكنون 43هكتار گلخانه در لرستان موجود است ادامه داد: 50هكتار گلخانه در مجتمع كشت و صنعت لرستان در برنامه هاي سازمان جهاد كشاورزي است، روند توسعه كشت گياهان گلخانه يكي از الزامات دولت تدبير و اميد است.
وي با بيان اينكه در گذشته اطلاعات بهره برداران و كشاورزان بسيار ضعيف بوده است گفت: فعاليت هاي در اين حوزه بسيار مثبت بوده بطوريكه 150هزار نفر بهره بردار بخش كشاورزي وجود دارد كه بيش از 36درصد مردم به صورت مستقيم با بخش كشاورزي در ارتباط هستند.
6060/3210