۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83185120
T T
۰ نفر
خروج مشاغل مزاحم از شهر در دستور كار شهرداري قزوين است

قزوين - ايرنا - معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: خروج مشاغل مزاحم و پرسروصدا و آلاينده از سطح شهر در دستور كار شهرداري قرار دارد.

سيدمهدي كاظمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي خروج مشاغل مزاحم شهري بايد ابتدا آنها را اولويت بندي كرد و سپس طي برنامه اي مدون اقدام به جا به جايي و يا خارج كردن آنها از شهر كرد.
اين مسئول اظهار داشت: جا به جايي و انتقال مشاغل مزاحم شهري ساليان سال در حوزه مديريت شهري مطرح بوده اما متاسفانه به دلايل مختلف از جمله تداخل و موازي كاري برخي امور بين دستگاه ها اين مساله تاكنون محقق نشده است.
وي ادامه داد: براي انجام اين كار ابتدا بايد مشاغل و رسته هاي مختلف شغلي را دسته بندي كرد و سپس نسبت به نوع نياز شهروندان، براي آنها مكان هاي مورد دسترسي در نظر گرفت.
كاظمي به دستورالعمل اجرايي ساماندهي مشاغل و اصناف مزاحم شهري از سوي وزارت كشور اشاره كرد و يادآور شد: براساس تبصره ماده يك اين آيين نامه، مصوب دي ماه سال 96 و تصويب آن در كارگروه ملي موضوع ماده 6، موضوع اين مصوبه براي اجرا در شهرها به استانداري ها نيز ابلاغ شده است.
به گفته وي، مسئوليت اجرايي سازمان ها و دستگاه هاي ذيربط از جمله شهرداري ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شركت شهرك هاي صنعتي و اتحاديه هاي اصناف براي پيگيري اين موضوع به منظور جلوگيري از هرگونه موازي كاري تعيين شده است.
كاظمي همچنين اظهار داشت: در اين راستا، برخي از مشاغل شهري مانند پرنده فروشان و يا ميادين ميوه و تره بار كه جزو مشاغل مزاحم شهري نيز محسوب نمي شوند در راستاي تمهيدات بهداشتي و ترافيكي مي توانند در صورت صلاحديد مديران مربوطه در اولويت جا به جايي و انتقال از شهرها باشند.
وي تاكيد كرد: براي انتقال مشاغل مزاحم به محيط هاي پيراموني شهرها، ضمن مطالعات دقيق در اين زمينه، از هرگونه عجله و شتاب بايد در اين راستا جلوگيري كرد و بايد اولويت نيز به مشاغل پرخطر مانند رنگ فروشان و فروشندگان لاستيك داده شود.
كاظمي يادآور شد: در گذشته براي انتقال برخي مشاغل به حاشيه شهرها در قزوين، با وجود برنامه ريزي و تعيين اراضي مورد نظر، اين مساله به خاطر ايجاد برخي حاشيه ها متاسفانه به مرحله اجرايي در نيامد اما اميدواريم با هماهنگي دستگاه هاي مربوطه اين موضوع هرچه زودتر عملياتي شود.
8054*3013