۶ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۳۴
کد خبر: 83183723
T T
۰ نفر
كسب و كارهاي نوآورانه حمايت بيمه اي خاص مي شوند

تهران-ايرنا- وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به حمايت هاي بيمه اي اين وزارتخانه از همه مشاغل بصورت عام گفت:كسب و كارهاي نوآورانه و استارتاپ ها مورد حمايت هاي بيمه اي خاص قرار مي گيرند.

محمد شريعتمداري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمي ايرنا در خصوص برنامه هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در دوره جديد براي حمايت از حوزه دانش بنيان كشور گفت:رفع مسائل و مشكلات موجود بين تعاوني ها و مشاغل سنتي در حوزه هاي مختلف با نوآوران و فعالان كسب و كارهاي نوپا و استارتاپي و تنظيم روابط كار يكي از برنامه هاي اصلي اين وزارتخانه است.
وي با ذكر مثالي وجود برخي مسائل بين تاكسي هاي اينترنتي و تاكسي هاي سنتي يا كاريابي از طريق فضاي مجازي و كاريابي از طريق دفاتر ادارات تعاون، رفاه و تامين اجتماعي را ناشي از نبود بستر لازم در حوزه فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات (ICT) دانست.
شريعتمداري درادامه، ضمن تاكيد بر ضرورت گسترش زيرساخت و بستر لازم براي حمايت از حوزه دانش بنيان، انتصاب يك مشاور در امور علمي و نوآوري در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را در راستاي پايه گذاري هرچه صحيح تر سياست گذاري در سطوح مختلف وزارت رفاه از جمله حوزه آسيب هاي اجتماعي خواند.
وي همچنين با بيان اينكه، سهم تعاوني هاي دانش بنيان و استارتاپي از مجموع حدود 90 هزار تعاوني كشور فقط 250 تعاوني است، اظهاركرد: اين بيانگر آن است فرهنگ تعاوني بعنوان يك فرهنگ مشاركت جويانه در عرصه كسب و كارهاي جديد نيازمند توجه بيشتراز سوي فعالان اين عرصه است.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه در خصوص برنامه اين وزارتخانه براي حمايت بيمه اي از فعالان استارتاپي نيز بيان كرد:ما براي همه مشاغل بصورت عام حمايت بيمه اي داريم اما براي مشاغل نوپا و استارتاپي بايستي حمايت هاي بيمه اي خاص پيش بيني شود.
شريعتمداري يكي از ماموريت هاي اصلي حوزه مشاوره علمي و نوآوري وزارت تعاون، رفاه و كار اجتماعي را پيگيري به منظور ايجاد زيرساخت هاي لازم به منظور فراهم كردن بيمه خاص فعالان عرصه نوآوري و استارتاپ ها بعنوان يك تبعيض مثبت عنوان كرد.
محمد شريعتمداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي روز سه شنبه ( دوم بهمن ماه ) با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي از بخش هاي مختلف اين رسانه بازديد كرد و در جريان فرآيند توليد و انتشار اخبار قرار گرفت.
علمي ** 1836 **1440
۰ نفر