۶ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 83183721
T T
۰ نفر
چابك سازی دولت از امتیازات لایحه بودجه سال آتی است

تهران- ایرنا- عضو كمیسیون تلفیق مجلس، كوچك سازی دولت را از نقاط قوت لایحه بودجه سال 1398 كل كشور دانست و گفت: در چابك سازی دولت باید حقوق همه كاركنان رسمی، پیمانی، قراردادی و شركتی و افرادی كه با دولت همكاری می كنند، حفظ شود.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا روز شنبه به خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: ما با سیل عظیم بیكاران در كشور مواجه هستیم، لایحه بودجه 98 به رغم انقباضی بودن، متناسب با شرایط كشور تنظیم شده، اما نیازمند بررسی های كارشناسی است كه كمیسیون تلفیق بودجه مجلس این كار را بر عهده دارد.
وی افزود: با توجه به وضعیت اقشار كم درآمد و همچنین شرایط اقتصادی ویژه ای كه كشور با آن مواجه است، در لایحه بودجه سال آینده، بسته های حمایتی برای اقشار محروم از جمله مددجویان كمیته امداد امام خمینی، افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی، كارگران و گروه های آسیب پذیر جامعه پیش بینی شده است.
وی پیش بینی كوچك سازی و چابك سازی دولت در بودجه 98 را از امتیازات این لایحه بر شمرد و گفت: این موضوع نباید به اخراج كاركنان دولت منجر شود، برای مثال حقوق افرادی كه 10 سال برای دولت كار كرده اند اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد، شركتی باید حفظ شود، این افراد نباید در این طرح آسیب ببینند، عضو كمیسیون تلفیق رسیدگی كننده به لایحه بودجه 98 خاطرنشان كرد: این موضوع در كنار كوچك سازی به عنوان یكی از محاسن لایحه بودجه از كاستی های آن به شمار می رود.
داداشی حمایت از تولید، صنعت و اشتغال را از دیگر پیش بینی ها و نقاط قوت لایحه بودجه 98 عنوان كرد و یادآور شد: مجلس با همكاری دولت تلاش می كند، نواقص و انتقاداتی را كه به لایحه بود98 وارد است، برطرف كند.
وی در خصوص درآمدهای پیش بینی شده برای بودجه 98 نیز گفت: یكی از چالش های بودجه سنواتی سال 98، اعلام دو نرخی قیمت نفت است؛ این موضوع با واقعیت منطبق نیست، زیرا به واسطه تحریم، تولید و فروش نفت كشور با چالش روبرو شده است، در مجلس باید این اشكال را اصلاح كنیم.
نماینده مردم آستارا در مجلس یادآور شد: پیش بینی بودجه سال آتی بر مبنای فروش یك و نیم میلیون بشكه نفت است اما سوال وجود دارد كه آیا توان و ظرفیت صادرات یك و نیم میلیون بشكه نفت در سال آینده برای كشور فراهم خواهد بود؟
وی ادامه داد: در كمیسیون انرژی مجلس راهكارهایی برای این مساله ارائه شده و در كمیسیون تلفیق نیز در دست بررسی است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری لایحه بودجه سال 98 را چهارم دی تقدیم مجلس شورای اسلامی كرد. بررسی لایحه بودجه سال آتی كل كشور از روز شنبه 27 بهمن ماه در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.
سیام**3050**1336
۰ نفر