۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83182663
T T
۰ نفر

36 هزار مترمربع فرش دستباف در درميان توليد شد

۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83182663
36 هزار مترمربع فرش دستباف در درميان توليد شد

بيرجند - ايرنا - مدير صنعت، معدن و تجارت درميان گفت: 10 ماه گذشته 36 هزار مترمربع فرش دستباف در اين شهرستان توليد شد.

علي محمد بيجاري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري 40 هزار مترمربع فرش دستباف در اين شهرستان توليد شود.
وي بيان كرد: هم اكنون سه هزار و 500 دار قالي در شهرستان درميان فعال است و 9 هزار بافنده در زمينه توليد فرش دستباف فعاليت دارند.
مدير صنعت، معدن و تجارت درميان گفت: بيش از 95 درصد فرش توليدي شهرستان با نقشه ريزه ماهي بافته مي شود و ارزش هر متر فرش توليدي 400 هزار تومان است كه در مجموع 20 درصد فرش دستباف خراسان جنوبي در اين شهرستان توليد مي شود.
وي با اشاره به ثبت جهاني نشان جغرافيايي فرش دستباف قهستان افزود: فرش دستباف قهستان به لحاظ زيبايي، ظرافت و هماهنگ بودن با بازارهاي هدف همواره در دنيا مشتريان خود را داشته و دستبافت هاي زيباي اين منطقه زينت بخش موزه هاي مشهور دنيا است.
بيجاري گفت: براي ارتقاي كيفيت فرش توليدي دوره هاي آموزشي به بافي براي بافندگان فرش و تابلو فرش برگزار خواهيم كرد.
وي افزود: نمايندگي اتحاديه فرش دستباف شهرستان در محل اداره صنعت، معدن و تجارت فعال است و تمديد و صدور كارت هاي شناسايي اعضاي اتحاديه فرش دستباف در اين نمايندگي انجام مي شود.
وي از جذب سه ميليارد و 220 ميليون ريال تسهيلات مشاغل خانگي در شهرستان درميان خبر داد و گفت: امسال در زمينه قالي بافي، دوخت لباس و تايپيست 37 مجوز مشاغل خانگي صادر شده است.
شهرستان درميان با 57 هزار نفر جمعيت و پنج هزار 797 كيلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاينات از جنوب به شهرستان سربيشه و از غرب به شهرستان بيرجند و شرق آن به طول 70 كيلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
شهر اسديه مركز شهرستان مرزي درميان در 105 كيلومتري شرق بيرجند قرار دارد.
7556*3028