۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۹
کد خبر: 83180641
T T
۰ نفر

اردن سطح روابط خود با سوریه را ارتقا می دهد

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۹
کد خبر: 83180641
اردن سطح روابط خود با سوریه را ارتقا می دهد

تهران - ایرنا - اردن در پی تصمیم شماری از كشورها برای ازسرگیری روابط با سوریه، اعلام كرد كه روابط خود با دمشق را به سطح كاردار ارتقا می دهد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از شبكه خبری روسیا الیوم، وزارت امور خارجه اردن اعلام كرد كه تصمیم دارد فردی را به عنوان كاردار در سفارت خود در دمشق تعیین كند.
«سفیان سلمان القضاة» سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت: این تصمیم با موضع اردن كه از آغاز بحران سوریه در سال 2011 سفارت خود در دمشق را باز نگه داشته است، همسو می باشد.
مقام اردنی افزود: امان از آغاز بحران سوریه همواره در تلاش برای دستیابی به یك راه حل سیاسی مورد قبول مردم سوریه، حفظ تمامیت ارضی و بازگشت امنیت و ثبات به این كشور و فراهم شدن زمینه بازگشت داوطلبانه پناه جویان سوری بوده است.
ایمن علوش جانشین سفیر سوریه در اردن اواخر سال میلادی گذشته از امان خواسته بود با تكمیل كادر سفارت خود در سوریه سطح نمایندگی دیپلماتیك میان دو كشور را ارتقا دهد.
در پی بحران سوریه در سال 2011، روابط میان دمشق و امان به شدت متشنج شد و در سال 2014 مسئولان اردنی سفیر سوریه در امان را اخراج كردند، اما اخیرا به ویژه بعد از گشودن گذرگاه نصیب در مرزهای اردن و سوریه پیشرفت چشمگیری در روابط دو كشور حاصل شده است.
شبد**1480**1379
۰ نفر