۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 83176221
T T
۰ نفر
مركز توانبخشي جانبازان آذربايجان غربي 78 درصد پيشرفت دارد

اروميه – ايرنا- سرپرست موسسه فرهنگي ورزشي و توانبخشي ايثار آذربايجان غربي با اشاره به اينكه مركز توانبخشي جانبازان و ايثارگران آذربايجان غربي 78 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، گفت: عمليات ساخت اين مركز تا پايان سال جاري به پايان مي رسد و آماده ارائه خدمات به جانبازان و ايثارگران است.

مجيد احمدپور روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه گفت:تا كنون 235 ميليارد ريال براي اين مركز هزينه شده و براي اتمام آن 50 ميليارد ريال ديگر نياز است.
وي با اشاره به اينكه مركز توانبخشي جانبازان و ايثارگران آذربايجان غربي در زميني به وسعت 18 هزار و 650 متر مربع و در خيابان البرز شهر اروميه بهره برداري مي رسد، اضافه كرد: سه بخش درمانگاهي، مركز فرهنگي، استخر و سالن جلسات از بخش هاي مختلف اين مركز بزرگ توانبخشي است.
وي ادامه داد: مراحل ساخت بخش هاي درماني، فرهنگي، رفاهي و اقامتي مركز توانبخشي جانبازان و ايثارگران آذربايجان غربي به اتمام رسيده و بخش هاي آمفي تئاتر و سالن هاي استراحت در مراحل پاياني ساخت است.
وي با بيان اينكه رشد تعالي فكري و روحي جانبازان و ايثارگران با اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، ايجاد شور و نشاط در بين ايثارگران و خدمات رساني مناسب به اين قشر جامعه از اهداف مهم موسسه فرهنگي ورزشي و توانبخشي ايثار است، گفت: تاكنون 50 هزار نفر از جانبازان و ايثارگران و خانواده هاي آنها در اين موسسه از 2 هزار و 800 جلسه رايگان ورزشي در رشته هاي مختلف بهره مند شدند.
سرپرست موسسه فرهنگي ورزشي و توانبخشي ايثار با اشاره به فعاليت دو كانون فرهنگي در شهرستان هاي اروميه و مهاباد، افزود: برگزاري كلاس هاي آموزشي در رشته هاي كامپيوتر، نقاشي، طراحي و خياطي از برنامه هاي اين كانون ها است و تا كنون يكهزار و 300 نفر از خانواده هاي ايثارگران و جانبازان در اين كلاس ها حاضر شدند.
احمدپور اضافه كرد: همچنين 500 نفر از ايثارگران و خانواده هاي آنان در قالب كانون هاي فرهنگي در اردوهاي يك روزه گردشگري شركت داشتند.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي با تقديم 12 هزار شهيد، 17 هزار جانباز و 2020 آزاده سرافراز سهم بارزي در هشت سال دفاع مقدس در كشور دارد.
اين استان همچنين محل شهادت سرداران بزرگي چون برادران زين الدين، شهيد بابايي، شهيد كاظمي، شهيد بروجردي، شهيد كاوه و ديگر سرداران بزرگ عرصه هاي هشت سال دفاع مقدس است.
موسسه فرهنگي ورزشي ايثار از سال 1386 فعاليت خود را در سطح ستاد آغاز كرد و از سال 1393 همزمان با تكميل زير ساخت هاي مراكز فرهنگي ورزشي و توانبخشي، در استان ها شروع به فعاليت كرده است.
9918/3072