۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 83175989
T T
۰ نفر
سیاست خارجی آمریكا در قبال هند،مبهم و پیچیده است

تهران- ایرنا- روزنامه اماراتی الاتحاد اعلام كرد سیاست خارجی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریكا در قبال هندبسیار پیچیده و پرابهام است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اماراتی در ادامه اضافه كرد ترامپ از یك سو هند را به خاطر اعزام نكردن نیروی نظامی به افغانستان مورد شماتت قرار می دهد و از سوی دیگر این كشور را به عنوان متحد اصلی خود در آسیا معرفی می‌كند.
به نوشته الاتحاد ،این رفتار دولت آمریكا باعث شده كه برخی متحدان دیرینه امریكا ،تبدیل به دشمن این كشور شوند.
رئیس جمهوری آمریكا در پی پاسخ منفی هند برای اعزام نیروی نظامی به افغانستان ،فعالیت های دهلی نو در افغانستان را مورد تمسخر قرار داد.
هند بارها آمادگی خود برای همكاری در برقراری صلح و بازگشت امنیت در افغانستان اعلام كرده است
دهلی نو با اعزام نماینده‌ای از این كشور به نشست صلح مسكو با حضور نمایندگان طالبان نشان داد كه كمتر از دیگر كشورهای منطقه نگران برنامه صلح افغانستان نیست، اما تاكنون با اعزام رسمی هرگونه نیروی نظامی به افغانستان خودداری كرده است.
به گفته كارشناسان، هند و امریكا در حال حاضر نگران به قدرت رسیدن بیش از اندازه چین در جهان و بویژه در منطقه آسیا هستند. هر دو كشور دارای منافع مشترك در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه آسیای مركزی هستند، اما با این وجود سیاست خارجه دونالد ترامپ نسبت به هند همچنان مبهم و دارای پیچیدگی خاصی است.
آساق**9473**1600