۲۹ دی ۱۳۹۷، ۸:۱۷
کد خبر: 83175599
T T
۰ نفر
ترديد در واكسيناسيون، يك تهديد جهاني نسبت به سلامت

تهران – ايرنا - سازمان جهاني بهداشت (WHO)، ترديد در واكسيناسيون را در فهرست بزرگترين تهديدهاي جهاني نسبت به سلامت قرار داد.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمي ايرنا از پايگاه خبري سازمان جهاني بهداشت، ترديد در واكسيناسيون به معناي عدم تمايل به واكسينه كردن خود يا فرزندان بوده و يك رويكرد در حال گسترش در بين افرادي است كه نگران پيامدهاي منفي ايمن سازي از جمله خطر (غيرموجود) ابتلا به اوتيسم در اثر واكسيناسيون هستند.
اين عدم اطمينان جمعي، اكنون به حدي رسيده است كه سازمان جهاني بهداشت آن را در كنار خطرات بسيار جدي مانند آلودگي هوا و مقاومت دارويي باكتري ها، به عنوان يكي از 10 تهديد اصلي نسبت به سلامت ساكنين زمين در سال 2019 ميلادي معرفي كرده است.
با وجود اين كه نرخ ايمن سازي عمومي بالا است، تعداد كودكاني كه تمام يا بخشي از واكسن هاي توصيه شده را دريافت نمي كنند، در حال افزايش است.
اطلاعات به دست آمده از مراكز مديريت و پيشگيري بيماري، افزايش نگران كننده اي را درباره تعداد كودكاني كه واكسن دريافت نمي كنند، از سال 2000 ميلادي تا كنون نشان مي دهد. بر اساس تحليل اين مراكز 1.3 درصد از كودكاني كه در سال 2015 ميلادي در آمريكا به دنيا آمده اند، واكسن هاي توصيه شده را دريافت نكرده اند. اين درحالي است كه در سال 2011 ميلادي 0.9 درصد و در سال 2001 ميلادي تنها 0.3 درصد كودكان واكسن هاي توصيه شده را دريافت نكرده اند.
سازمان جهاني بهداشت، خودپسندي، دشواري دسترسي به واكسن ها و فقدان اعتماد را به عنوان مهم ترين عوامل ترديد در واكسيناسيون اعلام كرده است.
علمي (6)**9259**1440
۰ نفر