۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
کد خبر: 83175128
T T
۰ نفر

پكن: آمریكا مهار شركت های چینی را متوقف كند

۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
کد خبر: 83175128
پكن: آمریكا مهار شركت های چینی را متوقف كند

پكن- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اعضای كنگره آمریكا خواست دست از مهار شركت های چینی بردارند.

به گزارش ایرنا «هوا چون یینگ» روز جمعه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: این اقدام چند عضو كنگره آمریكا نشان دهنده تكبر و نخوت و در عین حال اعتماد به نفس بسیار پایین بعضی از آمریكایی ها است.
برخی اعضای كنگره آمریكا با طرح لایحه ای خواستار آن شده اند كه از فروش قطعات یدكی به شركت های 'هوآوی'، 'زد تی ای' و دیگر شركت های مخابراتی چین به بهانه نقض قوانین تحریم و كنترل صادرات آمریكا جلوگیری شود.
او تصریح كرد: همه كشورهای جهان به هدف واقعی دستگاه های دولتی آمریكا در مهار شركت های علمی و فنی بالای چین، واقف هستند حتی بعضی شخصیت های دارای بصیرت آمریكا به طور مستقیم از واقعیت و نتایج این گونه اقدامات آمریكا پرده بر داشته اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پكن قاطعانه با سوء استفاده آمریكا از اقدامات مهار كننده فروش و صادرات مخالفت می كند و مخالف دخالت آمریكا در تجارت و همكاری عادی شركت ها است.

** آمریكا نگاه منطقی به توسعه چین و روابط دو كشور داشته باشد
'هوا چون یینگ' در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتهامات نادرست اخیر 'مایك پنس' و معاون رییس جمهوری آمریكا به چین واكنش نشان داد و گفت: امیدواریم افراد مرتبط آمریكا نگاه درست و منطقی به توسعه چین و روابط دو كشور داشته باشند و دست از دخالت در امور داخلی چین و آسیب‌رسانی به منافع این كشور در بعضی از مسایل برداشته و بیشتر به افزایش اعتماد متقابل و گسترش همكاری میان دو كشور كمك كنند تا با تلاش مشترك دو طرف، پیشرفت سالم و باثبات در روابط دو كشور حفظ شود.
'مایك پنس' در نشست سفرای آمریكا مقیم در خارج، اتهامات نادرست علیه چین عنوان كرده و اعلام كرده است دیگر از رفتارهای بدون توجه به قوانین و مقررات چین چشم‌پوشی نمی كند.
**آساق**1904**