۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷
کد خبر: 83174379
T T
۰ نفر
معاونت اجتماعي سپاه انصارالرضا (ع) تشكيل شد

بيرجند - ايرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبي گفت: با ابلاغ جديد، معاونت فرهنگي سپاه انصارالرضا به معاونت فرهنگي و هنري تبديل شده است و معاونت اجتماعي به شكل مستقل فعاليت مي كند.

به گزارش ايرنا سردار علي قاسمي روز پنجشنبه در آيين معرفي سرپرست معاونت اجتماعي سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبي افزود: تاكنون معاونت فرهنگي و اجتماعي سپاه انصارالرضا مسائل حوزه اجتماعي را پيگيري مي كرد و امروز مجموعه معاونت اجتماعي را راه اندازي مي كنيم.
وي گفت: اميدواريم با همراهي و همفكري همه دستگاه هاي مربوط در حوزه اجتماعي حركت كنيم تا به موفقيت لازم برسيم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبي اظهار داشت: مسائل اجتماعي از بحث هاي مهم جامعه است و سپاه پاسداران هم از سال 1364 بخش عمده برنامه هاي خود را در اين جهت سازماندهي كرد.
وي گفت: براي آسيب هاي اجتماعي و پيدا كردن راهكار برخورد با اين آسيب ها و بازگشت سلامت به جامعه آسيب پذير، مقام معظم رهبري بحث هاي مفصلي را در دستور كار قرار دادند و مسئولان نظام و وزارتخانه هاي مرتبط و مجموعه بسيج را در اين خصوص فراخوان كردند.
سردار قاسمي بيان كرد: رهبر معظم انقلاب مي فرمايند بسيج مي تواند دستگاه هاي مسئول را هم در جهت دهي و هم در هدف گذاري و عمل ياري كرده و به عنوان مكمل عمل كند.
وي گفت: اگر در خصوص مسائل اجتماعي غفلت شود اين مسائل به آسيب اجتماعي تبديل مي شود و براي رفع آن بايد هزينه هاي زيادي را بپردازيم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبي افزود: در موضوع مسائل اجتماعي ابتدا بايد اين مسائل را رصد كرده و از بروز هر گونه آسيب پيشگيري كنيم تا رشد مثبت به جامعه منتقل شود.
وي اظهار داشت: مسائل اجتماعي بيشتر فرهنگي، نرم افزاري و فكري است كه براي پيگيري و رصد اين مسائل بايد ساختاري به عنوان معاونت اجتماعي در مجموعه سپاه استاني ايجاد مي شد.
سردار قاسمي گفت: مسائل اجتماعي بايد هميشه رصد شود چون در حال تغيير و تحول است و اگر رصد نشود امكان برنامه ريزي وجود ندارد.
وي افزود: در حوزه آسيب هاي اجتماعي كارهايي در گذشته در محله هاي آسيب پذير انجام و بخش هاي آسيب پذير شناسايي شد كه دهستان هاي پيشرفت و آباداني را راه اندازي كرديم و از توان و امكانات دولت هم تا حدودي استفاده شده است.
وي تصريح كرد: قرارگاه جوادالائمه از قرارگاه هاي مهم ما در حوزه مبارزه با آسيب هاي اجتماعي است كه در محله هاي شهري و روستايي كار مي كند و بيشتر آسيب هاي اجتماعي و كمك به آسيب ديدگان را دنبال مي كند.
سرپرست معاونت اجتماعي سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبي نيز در اين آيين گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي خدمات بسياري در همه حوزه ها انجام شده اما اين خدمات به درستي اطلاع رساني و منعكس نشده است.
سرهنگ دوم پاسدار سيد حسين حسيني افزود: دستگاه هاي مختلف در 40 سال كه از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران مي گذرد زحمات زيادي كشيده اند و امروز كه در آستانه چهل سالگي انقلاب هستيم و خدمات به شكل يك مجموعه مدون ارائه شده مي بينيم چه اقدامات قابل تجليل و افتخاري انجام شده است.
وي اظهار داشت: در خراسان جنوبي هم اقدامات زيادي انجام شده و بايد همانطور كه بيرجند به اذعان مسئولان محيط زيست كشور پاك ترين شهر ايران است بايد در حوزه اجتماعي هم به همين جايگاه در استان برسيم.
سرپرست معاونت اجتماعي سپاه انصارالرضا (ع) گفت: اين معاونت در حوزه هاي آموزش، پيشگيري و آگاه سازي، امور نخبگان و سازمان هاي مردم نهاد، امر به معروف و نهي از منكر به شكل متمركز فعاليت مي كند.
وي افزود: طلاق، اعتياد، تغيير الگوي مصرف موادمخدر، بيكاري، سبك زندگي، انشقاق اجتماعي، افزايش تعداد زنان سرپرست خانوار و ... از آسيب هاي اجتماعي هستند و وجود يك سازمان چابك براي پيگيري آسيب هاي اجتماعي ضروري است.
حسيني گفت: در جلسه اي كه سال 1394 مسئولان مربوط به موضوع اجتماعي در حضور مقام معظم رهبري داشتند، ايده اي مطرح شد كه فعاليت هاي پراكنده اي كه تاكنون در اين حوزه در دستگاه هاي مختلف انجام مي شده در قالب يك سازمان تجميع شود.
وي يادآور شد: در مجموعه سپاه و بسيج با اين نگاه كه بسيج به كمك ديگر دستگاه ها در اين حوزه بيايد معاونت اجتماعي تاسيس شد و علت انتخاب بسيج توسط مقام معظم رهبري در اين حوزه به دليل ظرفيت بالاي اين مجموعه است.
سرپرست معاونت اجتماعي سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبي بيان كرد: بسيج مثل مويرگ هاي يك جامعه پراكنده است و در رفع مشكلات و آسيب هاي اجتماعي مي تواند اثرگذار باشد لذا از همه مسئولان مربوط تقاضا داريم الگويي به شكل بومي و استاني ترسيم شود تا ظرفيت بسيج در كنار ديگر ظرفيت ها قرار گيرد و شاهد نتايج خوبي در حوزه هاي اجتماعي باشيم.
وي گفت: هدف ما كمك به روند كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه است و در اين حوزه با همه بخش هاي مربوط در بخش اجتماعي همكاري مي كنيم.
7559*3028