۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83174168
T T
۰ نفر
واقعيت شرايط جنگ اقتصادي توسط مديران درك نشده است

قم-ايرنا - رئيس پيشين سازمان برنامه و بودجه قم با بيان اينكه كشور و استان نيازمند مديران طوفاني است گفت: شرايط واقعي جنگ اقتصادي كنوني به خوبي توسط مديران درك نشده است.

به گزارش ايرنا، سيد حسن رضوي روز پنجشنبه در آيين تكريم و معارفه رئيسان قديم و جديد سازمان برنامه و بودجه قم در سالن همايش هاي شهرداري اين شهر، افزود: در شرايط كنوني متناسب با جنگ اقتصادي نيازمند مديران طوفاني هستيم كه با قدرت وارد ميدان شوند ولي متاسفانه شاهد هستيم كه برخي مديران كنوني ريسك پذير نيستند.
وي با انتقاد از كاهش خطرپذيري مديران در قم گفت: اين استان به دنبال تبديل شدن قطب مركزي گردشگري مذهبي در كشور و دنياست و رسيدن به چنين اهدافي نيازمند مديران توانمند و خطرپذير براي ورود قدرتمند در ميدان براي حل مشكلات است.
وي با اشاره به روند شكل گيري سازمان برنامه و بودجه قم گفت: اين سازمان به دنبال سفر رهبري به قم و استان شدن اين شهر در سال 1374، در تيرماه 75 شكل گرفت.
رضوي گفت: احياي سازمان برنامه و بودجه به عنوان مغز متفكر كشور به عنوان يكي از وعده هاي دكتر روحاني رئيس محترم جمهوري در ايام انتخابات بود كه احياي آن نقش اساسي را در تصميم گيري هاي استان ها ايفا كرده است.
وي گفت: اين سازمان بايد ملجاء مديران، كارگزار خوب براي مجموعه استان و بازوي توانمند براي استانداران براي رسيدن به اهداف عاليه انقلاب اسلامي را به عهده دارد كه اين كار در قم به خوبي پيگيري شد.
رضوي، گفت: همراهي در تهيه و تدوين برنامه ششم توسعه قم، تهيه و تدوين مطالعات آمايش استان، تهيه و اجراي بودجه هاي سنواتي، دبيرخانه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، سرشماري عمومي كشاورزي در سال 93 و سرشماري عمومي در سال 95 از جمله مهمترين اقدام هاي صورت گرفته توسط اين سازمان در سال هاي گذشته بوده است.
وي با تاكيد بر ضرورت بومي كردن اقتصاد كشور گفت: توليد بايد در صدر اولويت هاي كشور قرار گرفته و با دوري از شعار زدگي به دنبال تحقق عملي آن بود.
وي آموزش را قلب سازمان ها و موجب به روز شدن مديران دانست و گفت: در سال هاي گذشته از آموزش مديران و كارشناسان ادارات و نهادهاي مختلف در كشور غفلت شده است.
رضوي با بيان اينكه در سال هاي اخير 400 دوره آموزشي براي مديران قم برگزار شده است، گفت: برنامه ريزي براي برگزاري دوره هاي تخصصي متناسب با شرايط جديد كشور براي مديران كل و ارشد استان صورت گرفته كه بايد در دوره مديريت جديد نيز اين موضوع با جديت دنبال شود.
محمود نوربخش كه در 23 دي ماه امسال با حكم دكتر محمد باقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رياست سازمان برنامه و بودجه كشور به عنوان رئيس جديد سازمان برنامه و بودجه استان قم منصوب شده بود ، امروز در آييني معارفه و از زحمات سه ساله سيد حسن رضوي رئيس پيشين اين سازمان تجليل شد.
7404/ 6133/