۲۷ دی ۱۳۹۷، ۸:۱۲
کد خبر: 83173912
T T
۰ نفر
گزارشی مبنی بر سه نوبته بودن مدارس ابتدایی دریافت نشد

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع سه نوبته بودن برخی مدارس دوره ابتدایی را رد نمی كنم اما تاكنون گزارشی در این زمینه دریافت نكرده ام.

رضوان حكیم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینكه اطلاعی درباره این موضوع كه مدارس سه نوبته هستند ندارم، اظهار داشت: اما این نكته حائز اهمیت است كه اكنون 4 میلیون و 800 هزار دانش آموز دوره ابتدایی در كلاس های با تراكم بالای 26 نفر درس می خوانند و این یك چالش بزرگ آن هم در دوره ابتدایی است.
وی ادامه داد: بر اساس شاخص های ارزیابی عملكرد مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، هیچ كلاسی نباید بیشتر از 26 دانش آموز داشته باشد حال آنكه اكنون 60 درصد دانش آموزان در تراكم كلاس های بالای 26 نفر درس می خوانند.
حكیم زاده تصریح كرد: با وجود اینكه بر اساس اهداف و تعهدات وزارت آموزش و پرورش باید متناسب با رشد جمعیت دانش آموزی در زمینه بالابردن نرخ پوشش تحصیلی تلاش شود اما این اقدام با افزایش استخدام معلمان دوره ابتدایی و توسعه فضاهای آموزشی همراه نبوده و موجب تراكم كلاس های درس شده است.
وی ادامه داد: در عین حال حدود 180 هزار كلاس درس در دوره ابتدایی داریم كه جمعیت دانش آموزی آنها كمتر از 25 نفر است و 202 مدرسه با تنها یك دانش آموز اداره می شوند و دسترسی به آموزش و عدالت آموزشی به ما اجازه نمی دهد كه این مدارس را تعطیل كنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه اكنون 49 هزار كلاس چند پایه در كشور داریم، اظهار داشت: در سال تحصیلی 98-97 در مجموع 7 میلیون و 995 هزار و 280 نفر در پایه های اول تا ششم مشغول به تحصیل هستندكه از این تعداد یك میلیون و 440 هزار و 87 نفر كلاس اولی هستند.
**1883**1601**
۰ نفر