۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 83173529
T T
۰ نفر
سالانه 44 میلیارد دلار كلاه برداری آنلاین اتفاق می افتد

تهران - ایرنا - استاد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در كنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ گفت: در سال های اخیر تبلیغات به سرعت به سمت فضای آنلاین پیش می رود و به موازات این امر با گسترش كلاه برداری ها در حوزه تبلیغات آنلاین مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، عصر امروز - سه شنبه - جواد عباسی در دومین روز كنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ در دانشگاه تهران گفت: با گسترش تبلیغات آنلاین در دهه های اخیر شاهد گسترش جعل و كلاه برداری ها در حوزه تبلغات آنلاین هستیم به طوری كه امروزه در دنیا مبلیغ این كلاهبرداری به حدود 44 میلیار دلار رسیده است
وی افزود: استفاده از ربات ها برای كلیك روی تبلیغات كه منجر به ارائه آمار غیر واقعی از مخاطبان مورد هدف تبلیغات می شود یكی از روش های كلاهبرداری در حوزه تبلیغات آنلاین است و این امر موجب تردید هایی برای تبلیغات در حوزه آنلاین و اینترنتی شده است.
وی با بیان اینكه این عدم اعتماد منجر به روی آوردن مردم به فناوری های نوین شده است گفت: بلاك چین یكی از این فناوری ها است كه فساد در آن تقریبا صفر است و فرآیند در آن به صورت شفاف اتفاق می افتد. بلاك چین متكی بر فناوری خارق العاده در هزاره سوم میلادی است
استاد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین سپس به بیت كوین پرداخت و بیان كرد: بیت كوین یك ارز غیر متمركز است كه ده سال پیش متولد شده است. در ابتدای امر مانند هر فناوری جدید كه مخالفت هایی را پیش روی خود می بیند بیت كوین هم با مخالف هایی روبرو شد چرا كه این نوع نوآوری ها قوانین و ساختار های سنتی را به هم می زنند بنایراین مقابل آن ها مقاومت می شود.
این متخصص حوزه بازاریابی ادامه داد: یكی از بزرگترین نهادی كه بر سر مردم كلاه می گذارد بانك های مركزی در هر كشوری است. چرا كه بانك مركزی، مركز تولید پول است و نبض اقتصاد هر كشوری را در دست دارد و دولت ها از طریق این بانك جوامع را كنترل می كنند.
وی افزود: دولت آمریكا از همین طریق و با در اختیار گرفتن سازو كار های مالی دنیا امروز توان اعمال تحریم علیه كشور ها را پیدا كرده است بنابراین همین امر منجر می شود كه آمریكا و دولت ها به طور كلی راضی به گسترش بیت كوین نباشند چرا كه معنی گسترش بیت كوین كاهش قدرت دلار و در نتیجه كاهش قدرت مدیریت دولت ها بر جوامع خواهد بود.
وی با ذكر این نكته كه با وجود همه تلاش های دولت ها، بورس های بزرگ دنیا اعلام كرده اند در سال 2019 بیت كوین را در سبد خود قرار خواهند داد گفت: بیت كوین یك ارز نیست بلكه یك فناوری است كه غیر قابل جعل و دزدی است.
این استاد دانشگاه در پایان تاكید كرد: در واقع فناوری های جدید جایگزین سازمان های دولتی می شوند كه مردم اعتماد خود را به آن ها از دست داده اند و فناوری های جدید با فرایند مشخص و شفاف خود می توانند اعتماد را به مردم برگردانند و متخصصان سال های آینده را، سال های اعتماد به فناوری های نوین نامیده اند.
**9487 ** 1200