۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
کد خبر: 83173380
T T
۰ نفر
مدعیان آزادی بیان ژست های حقوق بشری را كنار زدند

تهران - ایرنا - سازمان بسیج رسانه در واكنش به دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار مسلمان پرس‌تی‌وی در آمریكا بیانیه‌ای را صادر كرد و گفت: مدعیان آزادی بیان ژست های حقوق بشری را كنار زدند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان بسیج رسانه، در این بیانیه آمده است: دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار شبكه پرس‌تی‌وی كه به دیدار برادر بیمار خود در آمریكا رفته بود آن هم بدون هیچ دلیل مشخصی نشان داد كه مدعیان آزادی بیان هنوز هم تاب بیان حقیقت را ندارند و اگر حرفی مخالف با خود بشنوند تمام ژست‌های حقوق بشری را كنار گذاشته و به وحشیانه‌ترین وجه ممكن عمل می‌كنند، غل و زنجیر زدن به دست پای این خبرنگار زن و برداشتن روسری وی با ضرب و شتم تنها نشان‌دهنده رفتار قرون وسطایی و مخالف آزادی‌های دینی سردمداران آمریكاست.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: آمریكایی‌ها با اطلاع از مسلمان بودن این خبرنگار طی دو روز گذشته تنها گوشت خوك در اختیار وی گذاشته‌اند تا به لحاظ اعتقادی نیز وی را شكنجه كنند و بدتر كه امكان دیدار بستگان نگران وی را فراهم نمی‌كنند تا صفحه‌ سیاه دیگری را به پرونده ضدحقوق بشری خود بیفزایند.
در پایان این بیانیه آمده است: سازمان بسیج رسانه این عمل غیرقانونی وغیرانسانی آمریكا را محكوم كرده و خواهان آزادی هرچه سریع‌تر عضوی از جامعه خبرنگاران است.

**ماجرای دستگیری

به گزارش ایرنا، شبكه پرس تی وی با انتشار خبردستگیری مرضیه هاشمی اعلام كرد: ملانی فرانكلین، مجری آمریكایی‌الاصل این شبكه كه پس از مسلمان شدن، نام مرضیه هاشمی را برگزید، توسط ماموران در واشنگتن دی سی بازداشت شده و تاكنون هیچ اتهامی به صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.
این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریكا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریكا سفر كرده بود كه روز یكشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط FBI به مركز بازجویی منتقل شد.
بستگان وی طی 48 ساعت گذشته نیز نتوانستند با وی ارتباط چندانی برقرار یا اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشتش كسب كنند.
اگرچه هیچ اتهامی علیه وی مطرح نشده است، اما هاشمی به اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه سخن گفت.
وی گفت كه علی‌رغم مخالفتش، حجابش را از سرش برداشته اند، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یك مجرم رفتار كردند.
مسئولان زندان نیز در طی چند روز اخیر، هیچ‌گونه غذای حلال و اسلامی و پوشش مناسب برای حجاب كامل در اختیارش نگذاشته‌اند. در این مدت او تنها با نان و بیسكوئیت سر كرده است و به دلیل محرومیت از پوشش كامل اسلامی در رنج است.
فراهنگ** 9246 ** 1355
۰ نفر