۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83173074
T T
۰ نفر

اورژانس ریلی در كشور راه اندازی می شود

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83173074
اورژانس ریلی در كشور راه اندازی می شود

همدان- ایرنا- سرپرست سازمان اورژانس كشور گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان راه آهن 30 اورژانس ریلی در كشور راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، پیرحسین كولیوند روز چهارشنبه در جمع عضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشكی همدان با بیان اینكه نخستین اورژانس ریلی در شاهرود و سپس در همدان راه اندازی می شود افزود: هم اكنون سه هزار پایگاه امدادی وجود دارد و علاوه بر آن 41 پایگاه هوایی و 320 موتور آمبولانس برای خدمت رسانی به مصدومان فعال است.
سرپرست سازمان اورژانس كشور اظهار داشت: فوریت های پزشكی در هر حادثه به عنوان اولین دستگاه بر بالین بیمار یا مصدوم حاضر می شوند بنابراین كاهش این زمان قابل تقدیر است.
كولیوند ادامه داد: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال برای پیشگیری از حوادث، آموزش‌های مربوط به این شب توسط سازمان ‏اورژانس ارایه می‌شود.
وی افزود: همچنین باید نرم افزار اورژانس تا نوروز 98 در تمامی شهرها راه اندازی شود تا بتوان نظام جامع اطلاع رسانی را عملیاتی كرد.
سرپرست سازمان اورژانس كشور گفت: هاشمی قاضی زاده وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكی فردی دلسوز و پرتلاش بود كه نگاه ویژه ای به اورژانس داشت كه با حمایت وی، اورژانس از اداره به سازمان تغییر یافت و لجستیك آن نیز نوسازی شد.
كولیوند اضافه كرد: دانشگاه علوم پزشكی همدان در تمامی ماموریت ها به ویژه اربعین كمك حال اورژانس كشور بوده بنابراین باید از نظر مالی و ساختاری این مركز را مورد توجه قرار داد.
سرپرست سازمان اورژانس كشور از مسئولان خواست نشست های كمیسیون را با جدیت پیگیری كنند تا با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب شاهد جلوگیری از بالا رفتن آمار جانباختگان سوانح باشیم.
كولیوند با تاكید بر ضرورت بهره گیری از توان نیروی انسانی توانمند بیان كرد: هر ساله 2 هزار و 500 نیرو به اورژانس كشور اضافه می شود.

**خدمات رسانی به 24هزار مصدوم
سرپرست سازمان اورژانس كشور گفت: اورژانس هوایی تاكنون 24 هزار مصدوم را به مراكز درمانی منتقل كرده كه 65 درصد از آنها بی درنگ به اتاق عمل منتقل و درصد بالایی از آنها از مرگ حتمی نجات یافتند.
كولیوند همچنین در جمع خبرنگاران همدان، با تاكید بر اینكه اورژانس باید به بالگرد دید در شب مجهز شود ابراز امیدواری كرد: بودجه لازم برای خرید اینگونه بالگردها تخصیص یابد.
وی با بیان اینكه اورژانس هوایی می تواند خدمات ویژه و اساسی به مردم ارایه دهد اظهار داشت: هم اینك 41 پایگاه هوایی در كشور فعال است.
سرپرست سازمان اورژانس كشور اضافه كرد: مالكیت 10 فروند از بالگردهای اورژانس متعلق به این سازمان است و مابقی متعلق به هوانیروز، سپاه پاسداران و بخش خصوصی است.
كولیوند با بیان اینكه 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای تجهیز اورژانس هوایی هزینه شده است اضافه كرد: مرحله اول تجهیز استان ها به بالگرد هوایی اورژانس به اتمام رسیده و در مرحله دوم شمار بالگردها به 54 فروند می رسد.
وی ادامه داد: برای استان های برفگیر و یخبندان از خودروهای آمبولانس 2 دیفرانسیل كمك گرفتیم و با كمك وزارتخانه 400 دستگاه آمبولانس 2 دیفرانسیل خریداری و به استان ها تخصیص یافت.
سرپرست سازمان اورژانس كشور گفت: اگر قانون سال 86 مربوط به اورژانس اجرایی شود شمار زیادی پایگاه های شهری و جاده ای به پایگاه های موجود اضافه می شود.
كولیوند افزود: هم اینك سه هزار پایگاه امداد شهری و جاده ای در كشور وجود دارد و نیازمند سه هزار پایگاه دیگر هستیم.
به گزارش ایرنا پیرحسین كولیوند سرپرست سازمان اورژانس كشور در سفری یك روزه در دانشگاه علوم پزشكی همدان حضور یافت.
بهره برداری از پایگاه اورژانس هوایی در محل مركز آموزشی درمانی بعثت، كلنگ زنی محل ساخت بنای ساختمان ستادی اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث، بازدید از پایگاه در حال ساخت شهری ملایر واقع در میدان استقلال و پد فرود بالگرد بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان از برنامه های یك روزه این مسئول است.
همچنین در ادامه با حضور در تویسركان، محل جدید پایگاه شهری شماره 2 شهرستان تویسركان را بهره برداری كرده و از پد فرود بالگرد بیمارستان در حال ساخت قائم (عج) این شهرستان بازدید می كند.
7526/2087
۰ نفر