۲۵ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۴۲
کد خبر: 83172396
T T
۰ نفر
باروری ابرها اولویت وزارت نیرو در خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو اعلام كرده كه امسال بارور كردن ابرها یكی از اولویت های این وزارتخانه در خراسان جنوبی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز سه شنبه در جمع اهالی روستاهای معصوم آباد و كوشه سفلی شهرستان خوسف افزود: سال گذشته پروژه بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی اجرا شد.
وی با بیان اینكه بارور كردن ابرها فقط 20 درصد روی نزولات آسمانی و افزایش آن تاثیر دارد گفت: اخیرا 2 نظر مخالف در دولت در حال شكل گیری است، وزارت نیرو آمادگی خود را برای بارور كردن ابرها اعلام می كند اما هواشناسی آن را علمی نمی داند.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این اختلاف نظرها در دولت شایسته نیست و باید به اساتید فرهیخته دانشگاه ها مراجعه كرد زیرا اساتید و دانشجویانی هستند كه این مشكل را حل كنند.
وی با اشاره به اینكه باید گره از مشكلات مردم گشوده شود اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری های انجام شده از سوی مقام معظم رهبری، 200 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافت.
حجت الاسلام عبادی گفت: هم اكنون 40 سازه آبخیزداری در استان در دست احداث است كه از جمله آن می توان به بند آرك میناباد اشاره كرد.
وی بیان كرد: خراسان جنوبی مجری طرح های آبخیزداری بوده است و هیچ محدودیتی برای اجرای این طرح ها در استان وجود ندارد و در هر نقطه از استان كه احساس شود، این طرح ها اجرا می شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گردشگری و صنایع دستی یكی از راهكارهای اشتغال است، صنایع دستی سرمایه زیادی نمی خواهد و با اندك هزینه ای درآمد زایی دارد و حتی می توان به عنوان شغل مكمل از آن بهره برد.
وی گفت: اگر صنایع دستی را گسترش دهیم شاید بتوان در چند ماه هزاران نفر را از بیكاری نجات داد.
7556*3028