۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
کد خبر: 83167677
T T
۰ نفر
با حضور استاندار مازندران از پرستاران جويباري تجليل شد

ساري – ايرنا – استاندار مازندران و جمعي از مسئولين شهرستاني با حضور در بيمارستان عزيزي شهرستان جويبار با اهداي شاخه گل از پرستاران تجليل كردند.

استاندار مازندران روز شنبه در حاشيه اين ديدار در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: پرستاران زحمتكش ترين كاركنان مجموعه دولت در حوزه سلامت و درمان هستند كه بار مسئوليت در حوزه سلامت را به دوش مي كشند.
احمد حسين زادگان با تاكيد بر اهميت شغل پرستاري در جامعه، افزود : پرستاران با تاسي از حضرت زينب ( س ) در شغلي سخت و طاقت فرسا مشغول خدمت به بيماران و با اخلاقي نيكو مرهمي بر دردهاي آنان هستند.
وي با اشاره به اينكه پرستاران جزء گروههايي هستند كه نياز به توجه دارند ، گفت كه سياست دولت تدبير و اميد آن است كه همه بخش ها نسبت به همديگر هم افزايي داشته باشند و ما هم به عنوان كارگزاران دولت با ديدار از پرستاران درصدد هستيم تا زحمات آنان را سپاس بگويم.
بنابر امارها مازندران با 3 ميليون و 285 هزار نفر جمعيت 32 بيمارستان دولتي و خصوصي با 4100 تخت دارد و 8 بيمارستان نيز در دست ساخت قرار دارد.
تعداد پرستاران بيمارستان هاي دولتي و خصوصي مازندران با احتساب بخش اورژانس پيش بيمارستاني حدود 5 هزار و 400 نفر اعلام شد كه چهار هزار و 200 نفر از اين پرستاران در مراكز درماني فعاليت دارند.
هم اكنون به ازاء هر تخت بيمارستاني در استان 1.2 پرستار اشتغال دارند كه نسبت به ميانگين كشوري اختلاف چنداني وجود ندارد.
7334/1899