۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83167644
T T
۰ نفر
بانك اطلاعات نخبگان در دسترس مدیران قرار گیرد

بندرعباس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: بانك اطلاعات نخبگان استان برای استفاده از آنان توسط اداره های دولتی در دسترس مدیران اجرایی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بهروز اكرمی در آیین تودیع ومعارفه رییس بنیاد نخبگان هرمزگان اظهار داشت: توان اندیشه و دانش این افراد باید برای حل مسایل جامعه بكارگرفته شود و مدیران متناب با حوزه كاری خود به آنان دسترسی داشته باشند.
وی ادامه داد: شرایط هرمزگان در سال جاری و سال آینده ویژه و متفاوت است، بنابراین نیازمند استفاده از افراد دارای قدرت اندیشه هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان اضافه كرد: همچنین انتظار می رود نخبگان متناسب با حوزه های تخصصی خود به مسایل جامعه پرداخته و مسایل را رصد و راهكار علمی برای حل مشكل های موجود بدهند.
وی خاطر نشان كرد: به عنوان مثال بنیاد نخبگان هرمزگان چه میزان به موضوع تخصصی سایت پرورش میگو كه این روزها در جامعه مطرح شده پرداخته است.
اكرمی گفت: اگر افراد صاحب صلاحیت به مباحث بپردازند افراد وارد حوزه هایی كه دانش آنرا ندارند نمی شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آیین تودیع و معارفه پرداخت و گفت: كشور دارای 31 استان است كه هر كدام در كمترین حالت 200 مدیر دارند و در سال در هر استان سه تا چهار آیین تودیع و معارفه برگزار می شود.
اكرمی ادامه داد: با اجتناب از برگزاری آیین های تودیع و معارفه، همایش ها و كنفرانس های متعدد می توان صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه ها انجام داد و منابع حاصله را برای كارهای مهم تر استفاده كرد و این هیچ مشكل اجرایی ایجاد نمی كند.
وی اضافه كرد: حتی نیازی به برگزاری آیین تودیع و معارفه وزیر وجود ندارد و تصور نمی كنم سایر كشورها به مانند ایران آیین تودیع و معارفه داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان همچنین ابزار داشت: اگر در این نشست مشكل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كه آیین تودیع و معارفه در آن برگزار شده حل شود ارزشمند است، هم اكنون رییس دانشگاه هرمزگان در پاسخ به من گفت این برای كودكان است.
اكرمی ادامه داد: رییس دانشگاه هرمزگان به جای اینكه درپی حل مشكل باشد دنبال پاسخ دادن به من بود، سایر مسایل كشور هم همین گونه است و نباید آنرا پیچیده دانست.
وی در پاسخ خود كه پرسید چه كسی باید مشكل ها را حل كند، جواب داد: این ما به عنوان مسوولان جمهوری اسلامی نباید اجازه دهیم مشكل امروز را به فردا برسد و باید آنرا حل كنیم.
در پایان این آیین از زحمت های داوود صمصام پور در مدت ریاست خود بر بنیاد نخبگان هرمزگان قدردانی و وحید عامری سیاهویی به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.
وحید عامری سیاهویی دارای مدرك تخصصی فیزیك - اتمی و مولكولی و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان است.
3219/ 6048