۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83167543
T T
۰ نفر
امام جمعه آستارا: پرستاران از صبر زينب (س) الگو بگيرند

آستارا - ايرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: حضرت زينب كبري (س) نمونه كامل صبر و ايثار است و پرستاران زحمتكش عرصه سلامت، از ويژگي هاي رفتاري آن بانوي بزرگ اسلام الگو برداري كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام كاظم حافظ نيا روز شنبه در آئين سالروز ميلاد زينب (س) در مسجد عباسيه آستارا افزود: صبر و استقامت اين بانوي بزرگ در واقعه كربلا بزرگترين الگو براي پرستاران است و اگر بانوان، سيره عملي و ويژگي هاي اخلاقي او را الگو قرار دهند، به ارزش‏ هاي باطني خود خواهند افزود.
وي بيان كرد: پرستاران با زحمات ارزشمندشان چراغ اميد را در دل خانواده‌ها روشن كرده و با تاسي از سيره زينب (س)، روح همدلي را در جامعه زنده مي‎كنند.
امام جمعه آستارا اظهار كرد: حضرت زينب (س) در سال پنجم هجري متولد شد و اتفاقاتي نظير بيماري مادر، ضربت خوردن پدر، مسموميت برادر و حادثه بزرگ كربلا ايشان را به عنوان الگوي پرستاران معرفي كرد.
وي اظهار كرد: در طول هشت سال جنگ تحميلي، پرستاران باوجود كمبودها و مشكلات، با حضور خالصانه و آرامش بخش در بالين مجروحان، مشقت هاي بسياري را متحمل شدند.
مولودي خواني از بخش هاي ديگر اين آئين بود.
به همين مناسبت رئيس هيات مديره نظام پرستاري با تعدادي از مسئولان بيمارستان شهيد بهشتي آستارا از نحوه خدمات پرستاران در بيمارستان بازديد كرده و روز پرستار را به آنها تبريك گفتند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و نوار مرزي جمهوري آذربايجان واقع شده و 153 پرستار در بيمارستان شهيد بهشتي آن فعاليت مي كنند.
7105 / 7124/2007