۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83167231
T T
۰ نفر
سالن هاي ورزشي 250 متر مربعي ضميمه مدارس دخترانه مي شود

تهران- ايرنا- معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: طرحي با همراهي معاونت تربيت بدني و سلامت وزارتخانه در حال پي گيري است تا سالن هاي ورزشي كوچك 250 متر مربعي ضميمه مدارس دخترانه شود.

رضوان حكيم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ايرنا با اشاره به اينكه با اين اقدام درس تربيت بدني به ويژه براي دختران به دليل محدوديت هايي كه دارند، اهميت و جايگاه خود را پيدا خواهد كرد، اظهار داشت: براي اينكه بتوانيم ساحت تربيت زيستي و بدني سند تحول بنيادين را محقق كنيم لازم است فضاهاي مناسب ورزشي براي دانش آموزان داشته باشيم.
وي افزود: از اثرات توجه به ورزش دانش آموزان دختر به ويژه در مسير كودكي آحاد جامعه بهره مند مي شوند زيرا آنها در آينده در نقش مادري شادابي و نشاط را به جامعه تزريق مي كنند.
معاون وزير آموزش و پرورش ادامه داد: فضاي ورزشي، معلم و محتواي مناسب سه عنصري هستند كه در تقويت فعاليت هاي حركتي دانش آموزان دختر بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا هر يك از اينها بدون ديگري راه به جايي نخواهد برد.
به گفته حكيم زاده اماكن ورزشي بسياري در اختيار سازمان ها و دستگاه هاي مختلف وجود دارد كه در بسياري از ساعت هاي صبح بدون استفاده هستند و مي توان با مشاركت همگاني از اين ظرفيت براي دانش آموزان بهره برد.

* دانش آموزان دوره ابتدايي فقط 11 هزار مربي تربيت بدني دارند
وي تعداد دانش آموزان دوره ابتدايي را 7 ميليون و 630 هزار نفر عنوان كرد و گفت: اكنون فقط 11 هزار مربي تربيت بدني در مدارس اين دوره تحصيلي فعاليت دارند.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: مدارس ما بيش از اين تعداد بايد مربي تربيت بدني داشته باشند اما اگر بتوانيم براي توانمندسازي معلمان پايه تلاش كنيم بسياري از نيازهاي ما در اين زمينه تامين خواهد شد.
حكيم زاده با اشاره به اينكه برآورد مشخصي از تعداد مربي مورد نياز درس تربيت بدني در دوره ابتدايي نداريم، افزود: آنچه مسلم است اينكه اكنون فاصله زيادي تا رسيدن به وضعيت مطلوب داريم و بايد برنامه ريزي هاي لازم صورت گيرد تا مربيان توانمند براي اين درس تربيت كنيم.
وي ادامه داد: تابستان امسال برنامه مشتركي با معاونت تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش داشتيم و با توجه به اهميت درس تربيت بدني و نقش آموزش هاي لازم براي كسب عادات صحيح مربوط به سلامت جسمي دانش آموزان از اوايل دوران كودكي، آموزگاران پايه دوره آموزشي مدنظر را گذراندند و مهارت هاي مورد نياز براي اجراي اين درس را فرا گرفتند.
حكيم زاده با بيان اينكه اين دوره آموزشي بازخوردهاي مناسبي داشته است، تصريح كرد: در اين طرح تلاش شد تا با استفاده از ظرفيت موجود و توانمند سازي معلمان، اجراي صحيح درس تربيت بدني را با كمك معاونت تربيت بدني جلو ببريم.
علمي**1883**1440
۰ نفر