۱۸ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۴۴
کد خبر: 83163852
T T
۰ نفر

شادی بولتون از تحریم ونزوئلا

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۴۴
کد خبر: 83163852
شادی بولتون از تحریم ونزوئلا

نیویورك- ایرنا- مشاور امنیت ملی آمریكا كه نشان داده است راهی جز درگیری و افزایش تنش در مسایل بین المللی نیاموخته است، با ابراز شادمانی از تحریم شركت های ونزوئلایی، از تداوم این راه حمایت كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان بولتون روز سه شنبه در حمایت از تصمیم وزارت خزانه داری برای تحریم شركت های بزرگ ونزوئلا نوشت رژیم مادورو میلیاردها دلار از مردم ونزوئلا را غارت كرده است تا از حلقه های درونی خود، ارتش و متحدان خود در هاوانا پشتیبانی كند.
وی در این یادداشت توئیتری ادامه داد: اقدام خزانه داری آمریكا گامی جدی برای نشان دادن و قطع كردن دست همه كسانی است كه از این رژیم غیرقانونی سود می برند و از آن حمایت می كنند.
دولت آمریكا روز سه شنبه اعلان كرد كه تحریم های تازه ای را بر هفت شهروند و 24 نهاد ونزوئلا به بهانه فساد مالی در این كشور آمریكای لاتین اعمال می كند كه شامل شبكه خصوصی گلوبویژن تله نیز می شود.
نهادهای تحریم شده توسط واشنگتن، افزون بر شبكه تلویزیونی گلوبوویژن، شامل چندین شركت و نهاد مالی و بنگاه سرمایه گذاری نیز می شود.
به گزارش ایرنا؛ سران گروه های مخالف ونزوئلا از دولت های خارجی خواسته اند تا از به رسمیت شناختن نیكلاس مادورو كه دور دوم ریاست جمهوری اش از روز پنجشنبه آغاز می شود، خودداری كنند.
چالش های جدی اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا همچنان چشم انداز آینده این كشور را در ابهام فرو برده و تورم نزدیك به 300 هزار درصدی شرایط زندگی را برای مردم این كشور بسیار دشوار و تقریبا به غیرقابل تحمل كرده است.
براساس برآورد صندوق بین المللی پول،تورم ونزوئلا در سال تازه (2019)، بازهم تشدید خواهد شد.
سازمان ملل متحد در سال گذشته (2018) اعلام كرد كه بین سال های 2015 و 2017، حدود 11.7 درصد از جمعیت ونزوئلا (سه میلیون و 700 هزار نفر) دچار سوءتغذیه بوده و 80 درصد از خانوارهای ونزوئلایی در تامین مواد غذایی نگرانی جدی دارند.
مادورو معتقد است، ونزوئلا درگیر جنگی اقتصادی به فرماندهی واشنگتن شده و كشورش باید در برابر این تهاجم مقاومت كند.
اروپام*1429