۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۷
کد خبر: 83163544
T T
۰ نفر
تعامل 2 بخش دولتي و خصوصي گره گشاي  مشكلات است

كرج - ايرنا - استاندار البرز گفت: تعامل ، وحدت و انسجام 2 بخش دولتي و خصوصي به همراه تعاوني ها گره گشاي مشكلات كشور و استان خواهد بود.

به گزارش ايرنا، عزيز اله شهبازي روز سه شنبه در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان البرز، به فعاليت نمايشگاه توليدات و دستاوردهاي واحدهاي توليدي و صنعتي البرز كه در محل اتاق بازرگاني برگزار شده اشاره كرد و افزود: جاي خرسندي و افتخار دارد كه البرز برخلاف مساحت اندك، در زمينه توليد، صنعت و ايجاد اشتغال نقش برجسته اي در كشور دارد.
وي به موضوعات مطرح شده در شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي البرز اشاره كرد و گفت:
مطالب ارزشمندي از سوي سرمايه گذاران در اين نشست مطرح شد.
شهبازي ادامه داد: دغدغه هايي كه از جانب صنعتگران، توليدكنندگان، تجار و سرمايه گذاران طرح شد درست و منطقي بود كه بايد پيگيري هاي لازم در خصوص آنها صورت گيرد.
شهبازي افزود: در تمام كشورهاي دنيا تجربه روزهاي سخت جنگ، تحريم، تحول و در مقابل پيروزي ها، بهبود، رونق اقتصادي و فراز و فرود هاي فراوان وجود دارد از اين رو بايد شرايط را سنجيد و با مديريت صحيح از چالش ها عبور كرد.
استاندار البرز اضافه كرد: با گذشت 4 دهه از پيروزي انقلاب اسلامي به اين باور رسيده ايم كه مي توانيم كشور را در بخش هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ... به درستي اداره و از پس مشكلات برآييم.
وي با تاكيد بر اينكه با تعامل مي توانيم وضع اقتصادي كشور را بهبود بخشيم، گفت: اعتبار دولت و نظام در سايه حمايت مردم است چرا كه در سايه اين حمايت ها سرفرازانه از مقاطع حساس خارج شده ايم.
شهبازي افزود: اكنون شرايطي فراهم شده كه كشور به سمت اقتصاد متكي به صادرات غيرنفتي پيش مي رود كه بخش خصوصي در اين راستا بسيار تلاش كرده و نشان داده است كه مي توانيم موفق شويم.
وي عنوان كرد: در اين برهه شايد قدري زمينه فعاليت ها ناهموار باشد ولي مردم انقلابي ايران
در روزهاي دشوار پاي كار بوده اند و در دلسوزي و توانمندي شهره هستند و به طور قطع با چنين ويژگي هايي موفقيت نزديك است.
استاندار البرز گفت: تمام دستگاه ها دولتي و اجرايي استان در كنار قشر مولد، توليدكنندگان و سرمايه گذاران هستند كه بستر لازم را براي فعاليت آنها فراهم كنند.
وي افزود: از همراهي رسانه ها نيز در راستاي حمايت از توليد قدرداني مي كنيم چراكه به واقع در اين حوزه دغدغه داشته و پيگيري هاي موثر دارند.
شهبازي خاطرنشان كرد: رسانه ها با سوالاتي كه در حوزه ارزش افزوده مطرح كردند ما را بر آن داشتند كه در اين خصوص پيگيري كنيم.
وي گفت: ضرورت دارد كه ارزش افزوده حاصل از فعاليت هاي اقتصادي استان در البرز صرف شود تا از اين طريق اقدامات زيرساختي و توسعه اي استان محقق شود.
استاندار البرز افزود: ستاد تسهيل و رفع موانع و شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي نيز در شهرستان ها و استان به صورت مداوم و مستمر فعال بوده و تمام معضلات و موانع مورد بررسي قرار مي گيرد ضمن آنكه براي حل آنها تدابير لازم اتخاذ مي شود.
وي ادامه داد: كساني كه در حوزه اقتصادي استانداري فعاليت دارند بايد به جد براي تحقق اهداف رونق توليد و رفع موانع توليدكنندگان و سرمايه گذاران اقدام كنند.
شهبازي گفت: اهميت و حساسيت مسائل اقتصادي و تسهيلات اين حوزه به اندازه اي است كه بايد مديران بانك ها در چنين جلساتي حضور فعال و گره گشا داشته باشند.
وي افزود: اجراي مصوبات تمام جلسات بسيار حائز اهميت است چراكه نتيجه و بازخورد نشست ها از اين طريق مشخص مي شود.
استاندار البرز با بيان اينكه كوتاهي مديران را در مسير رونق توليد برنمي تابم، اضافه كرد: مديران استان، مامور و مسئول هستند كه موانع و مشكلات را حل و فصل كنند از اين رو ماموريت معذوريت معنا ندارد بلكه ضرورت دارد فراتر از تكاليف معين، مسير را براي بخش خصوصي همواره كنيم.
وي گفت: مديران بايد علاوه بر نظارت و بررسي در روند امور، رفع موانع را نيز به جد پيگيري كنند چراكه نقش دولت تسهيل گري است و بايد گره گشا باشد.
شهبازي افزود: بر اساس تاكيدات مقام معظم رهبري و دستورات رئيس جمهور بايد در كنار بخش اقتصادي و توليدكنندگان باشيم و قانون با كساني كه سد راه مي شوند، برخورد مي كند.
وي اضافه كرد: در وضعيت شكننده نيستيم و منابع نيز به اندازه كافي وجود دارد ولي مديريت علمي و تخصصي براي بهره برداري از آنها بايد وجود داشته باشد.
استاندار البرز گفت: موانع و مشكلاتي كه در حوزه توليد و سرمايه گذاري استان وجود دارد قابل حل است و معضلات بزرگ تر نيز در سطوح ملي پيگيري مي شود.
وي افزود: واحدهاي توليدي و صنعتي استان در زمينه زيرساخت هايي همچون آب، برق و گاز با شركت هاي ارائه دهنده خدمات، مشكلي ندارند چراكه مديران مربوطه در اين راستا همراه هستند.
شهبازي عنوان كرد: در سايت استانداري البرز درگاهي ايجاد مي شود كه توليدكنندگان و صنعتگران به صورت شبانه روزي مشكلات خود را با استاندار مطرح كنند تا از اين طريق ارتباطي سازنده و گشايش گر شكل گيرد.
وي گفت: اكنون در دنيا ايجاد اشتغال از صنعتي به سمت بخش خدماتي مي رود و در كشور ما نيز اين ظرفيت در حوزه هاي مختلف از جمله گردشگري وجود دارد.
استاندار البرز افزود: اين استان نيز با ظرفيت هاي ارزشمند طبيعي، جاذبه هاي فراواني در حوزه گردشگري دارد كه بايد شرايط را براي استفاده از آن فراهم كرد.
وي ادامه داد: جاده هشتگرد- طالقان نيز بستر مناسبي براي گردشگران محسوب مي شود چراكه مسير را از جاده اصلي حدود 30 كيلومتر كوتاه تر كرده و دسترسي بهتري به جاذبه هاي طبيعي طالقان بوجود آورده است.
شهبازي گفت: فضاي كسب و كار با رونق خاصي در البرز جريان دارد از اين رو چنين شرايطي فرصت هاي فراواني در حوزه هاي مختلف ايجاد شده است.
وي با اشاره به اينكه بخش دولتي در البرز همراه و همپاي بخش خصوصي است، افزود: مديران دستگاه هاي اجرايي نيز همراهي لازم را در اين رابطه دارند و روند اقدامات آنها رصد شده و هر گونه كوتاهي مورد پيگيري قرار مي گيرد.
7411/ 6155