۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83163317
T T
۰ نفر
تشریح آخرین جزئیات پرونده آزار واذیت دختر جوان در سیرجان

كرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان در مورد جزئیات خبر آزار و اذیت دختر جوان در سیرجان گفت: برغم رضایت دختر جوان (بزه دیده) اما متهم اصلی كه فردی بنام (امیر.ك) است از جنبه عمومی جرم در زندان بسر می برد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری استان كرمان، محسن نیك ورز بیان كرد : خانم جوان بزه دیده كه متولد 1381 و اصالتا سیرجانی است و به همراه مادرش ساكن تهران می باشد در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده نسبت به متهمان اعلام رضایت كرده اما مادر این دختر جوان از هر 2 متهم شكایت دارد و تاكنون رضایتی اعلام نكرده است.
این مقام قضایی عنوان كرد: این پرونده از جنبه عمومی جرم به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضایی با عاملان این حادثه قاطعانه برخورد خواهد كرد.
دادستان سیرجان بیان كرد: متهم اصلی پرونده با حیله و نیرنگ و به قصد انتقام دختر بزه دیده را ترغیب می كند كه به سیرجان سفر كند و این دختر جوان نیز به همراه مادرش و بهانه ملاقات اقوام به سیرجان سفر می كند.
این مقام قضایی با اشاره به اینكه پدر دختر بزه دیده فوت كرده است، ادامه داد: این دختر پس از سفر به سیرجان بدون اطلاع دادن به مادر خود به یك خانه باغ كه از قبل توسط متهمان پرونده در منطقه ای خارج از شهر فراهم شده بود می رود كه در ادامه متهمان ردیف اول و دوم با مراجعه به این مكان اقدام به آزار و اذیت دختر جوان می كنند و سپس متهم ردیف اول كلیپ ضبط شده را در STORY اینستاگرام خودش به اشتراك می گذارد.
وی خاطرنشان ساخت: بلافاصله پس از بارگذاری این فیلم تكان دهنده در اینستاگرامِ عامل جرم در روز جمعه 14دی ماه، موضوع از طریق كمیته رصد فضای مجازی دادسرای سیرجان رصد و در اندك زمانی دستور پیگیری و اقدام صادر شد.
دادستان سیرجان گفت: برغم اینكه هنوز گزارش رسمی از این موضوع به دست دادسرای سیرجان نرسیده بود و شكایت شاكی نیز مطرح نبود،به لحاظ جنبه عمومی و احتمال تبعات منفی گسترده دستورات قضایی لازم جهت شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.
وی عنوان كرد: هنوز چند ساعت از بارگذاری فیلم نگذشته بود كه با دستور قضایی، متهمِ اصلی (امیر.ك) همراه با فردی به نام(محمد.ی) كه اقدام به تصویربرداری كرده بود، در مخفیگاهشان توسط پلیس آگاهی سیرجان دستگیر شدند.
این مقام قضایی بیان كرد: در همان روز حادثه دختر جوان نیز به دادسرای سیرجان احضار و تحقیقات تكمیلی در این رابطه آغاز می شود.
وی افزود: هنگامی كه متهمان به دادسرای سیرجان منتقل شدند، آنقدر شوك زده بودند كه اول منكر عمل مجرمانه می شدند؛ اما وقتی فیلم را مشاهده كردند و ادله دیجیتالی جرم را كه از محل مخفیگاه آنها كشف شده بود، پیش روی آنها گذاشته شد ، بلافاصله اعتراف كردند.
**متهمان ردیف اول و دوم پرونده روانه زندان شده اند
وی اعلام كرد: در این رابطه پرونده ای تحت عناوین توقیف غیرقانونی، هتك حیثیت از طریق فضای مجازی و آزار و اذیت بانوان، تشكیل و متهمان ردیف اول و دوم به ترتیب (امیر.ك) و (محمد.ی) تفهیم اتهام شده اند.
این مقام قضایی گفت: متهم ردیف اول (امیر.ك)كه جوانی 20ساله می باشد از تاریخ 14دی ماه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است و هم اكنون نیز در زندان به سر می برد.
وی با اشاره به اینكه دختر بزه دیده بازداشت نیست افزود: متهم ردیف دوم (محمد.ی) نیز با توجه به نوع رفتارش با قرار بازداشت موقت در حال حاضر بازداشت است.
نیك ورز عنوان كرد: تحقیقات درباره این پرونده هنوز كامل نشده و تحقیقات تكمیلی در حال انجام است و پس ا زكامل شدن تحقیقات، كیفرخواست تنظیم می شود و تلاش ما این است كه در اسرع وقت دادگاه برگزار شود.
دادستان سیرجان گفت: آخرین اخبار در خصوص مراحل رسیدگی به این پرونده از طریق روابط عمومی و ارتباطات دادگستری كل استان كرمان به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.
3029/ 5054