۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۴
کد خبر: 83162465
T T
۰ نفر
160 كيلومتر جاده هاي زيرسازي شده اصفهان نيازمند آسفالت است

اصفهان- ايرنا- سرپرست اداره كل راه و شهرسازي اصفهان گفت: 160 كيلومتر جاده اصلي و راه روستايي در استان زيرسازي و آماده سازي شده كه براي بهره برداري نيازمند آسفالت است.

حميدرضا اميرخاني روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: براي آسفالت راه هاي در حال احداث و جاده هاي آماده سازي شده استان اصفهان به 10 هزار تن قير نياز است.
وي توليد پايين قير توسط كارخانه ها و تخصيص نيافتن آن از وزارت راه شهرسازي را مانع از آسفالت و بهره برداري از اين راه ها اعلام كرد.
وي بيان كرد: نزديك به 384 كيلومتر راه اصلي و بزرگراهي و 120 كيلومتر راه روستايي در اين استان در حال احداث است كه به مجموعه مسيرهاي مواصلاتي اين استان افزوده مي شود.
وي به تدوين برنامه جامع توسعه راه ها اشاره و خاطرنشان كرد: فعاليت راه سازي بر اساس اين برنامه جامع انجام مي شود كه در زمان حاضر شرايط بحراني در اين بخش نداريم.
سرپرست اداره كل راه و شهرسازي اصفهان با اشاره به موقعيت جغرافيايي استان تصريح كرد: ارتباط اين استان با 9 استان ديگر كشور و وجود سه مسير به جنوب و يك مسير شرق به غرب، موقعيت راه هاي اين استان را به جايگاه ملي رسانده است كه برنامه ريزي براي توسعه، نگهداري و تامين ايمني آن ها مورد توجه است.
اميرخاني اضافه كرد: 10 درصد از راه هاي اصلي استان اصفهان در برنامه امسال براي كاهش حوادث جاده اي و افزايش امنيت ترافيكي ايمن سازي مي شوند.
به گزارش ايرنا، اصفهان داراي 399 كيلومتر آزاد راه، يكهزار و 659 كيلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 كيلومتر راه همسنگ و 29 كيلومتر آزاد راه است كه بدليل موقعيت خاص آن در مركز و به عنوان چهار راه ترانزيت بار و مسافر كشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.109 نقطه حادثه‌خيز شناسايي شده كه 67 نقطه حادثه‌خيز در اولويت است و از اين ميان نيز 13 نقطه در اولويت مهمتري‌ قرار دارد.
امسال 53 ميليارد ريال اعتبار براي ايمن سازي 13 نقطه حادثه خيز جاده اي در اين استان اختصاص يافته است.
بر اساس اعلام مديركل دفتر نگهداري راه هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي يك هزار و 500 نقطه حادثه خيز مصوب در كشور داريم كه بر اساس شاخص هايي مانند تعداد تصادف هاي منجر فوت و آسيب ديدگي شناسايي شدند تا پس از اولويت بندي استاندارد سازي شوند.
7131/6026/