۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83159580
T T
۰ نفر
خريدهاي اينترنتي 60درصد مرسولات پستي نيشابور را تشكيل مي دهد

مشهد- ايرنا- رئيس اداره پست نيشابور گفت: نوع خدمات پستي از نامه به مرسولات قراردادي و اينترنتي تغيير كرده و خريدهاي اينترنتي 60 درصد مرسولات پستي اين شهرستان را به خود اختصاص داده است.

محمد زاهدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اداره پست نيشابور با داشتن نيابت گمركي ارسال مرسولات از ابتداي امسال 262 فقره مرسوله خارجي داشته كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزايش داشته است.
وي اظهار داشت: روزانه بيش از يك هزار مرسوله پستي به شبكه پستي نيشابور وارد و بيش از 700 مرسوله خارج مي شود.
وي گفت: از ابتداي امسال 291 هزار و 297 مرسوله پستي به اين شهرستان وارد و 483 هزار و 144 مرسوله خارج شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتيب هفت و 20 درصد افزايش داشته است.
زاهدي افزود: طرح ملي جي نف جهت يكسان سازي نشاني ساكنان شهري و روستايي با كدپستي 10 رقمي در شهر نيشابور با هزينه 2 ميليارد ريال اجرا شده و در اين راستا 123 هزار ركورد شهري و 45 هزار ركورد روستايي ثبت شده است.
وي با اشاره به اجراي اين طرح به صورت همزمان در شهر قدمگاه و فيروزه خاطرنشان كرد: با همكاري شهرداري كد هاي پستي بر روي نقشه هاي پارسل بندي پياده شده و با پلاك كوبي در منازل، تمام ادارات و مكانهاي تجاري تكميل مي شود.
وي گفت: در راستاي تحقق دولت الكترونيك با اجراي كامل طرح جي نف در بستر اينترنت تمام خدمات سازمان ها و ادارات به صورت الكترونيك و ارسال همه مرسوله ها با ارائه كدپستي انجام مي شود.
وي بيان كرد: از ابتداي امسال سرويس پست پيام در نيشابور راه اندازي شده كه تاكنون سه هزار و 600 مورد خدمات ارائه كرده است و با فعال سازي سرويس ارسال كارت ملي هوشمند در نيشابور، قدمگاه و فيروزه تا كنون 173 هزار و 628 مورد ثبت نام و 114 هزار و 652 مورد تحويل كارت ملي هوشمند به شهروندان صورت گرفته كه در اين چارچوب 2 گشت سيار براي تحويل كارت ملي هوشمند به افراد معلول راه اندازي شده است.
وي خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال درآمد اداره پست نيشابور بيش از 19 ميليارد ريال بوده كه 95 درصد درآمد پيش بيني شده محقق شده و امسال رشد درآمد اداره پست نيشابور به دليل كاهش ترافيك كارت ملي كاهش داشته است.
وي با اشاره به اينكه بيش از 30 نوع خدمت توسط پست نيشابور ارائه مي شود ادامه داد: در اين شهرستان 34 دفتر پيشخوان شهري، سه دفتر پيشخوان روستايي، 31 دفتر آي.سي.تي روستايي، 2 نمايندگي پذيرش مرسولات شهري، چهار پيمانكار حمل مرسولات پستي و چهار پيمانكار حمل وجوه پست بانك به ارائه خدمات مي پردازند.
وي اظهار كرد: 21 صندوق پستي در شهر نيشابور، 2 صندوق پستي در قدمگاه و 2 صندوق در فيروزه و 168 صندوق شخصي فعال در اداره پست نيشابور موجود است.
مركز شهرستان 450 هزار نفري نيشابور در 127 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها