۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۹
کد خبر: 83158456
T T
۰ نفر
دولت جلوی دستكاری در تقسیمات استان ها را بگیرد

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دستكاری و بر هم زدن تقسیم‌ بندی جغرافیایی استان ‌ها اقدامی خطرناك است و هیات دولت باید جلوی آن را بگیرد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه ‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اقدام برای انتزاع یك روستا از استان اردبیل افزود: برغم گله‌ مندی مردمی و نامه اعتراض ‌آمیز استاندار اردبیل به وزیر كشور و تذكر ما در خطبه‌ های نماز جمعه این اقدامات به نتیجه نرسیده است.
خطیب جمعه اردبیل به موضوع كشت و صنعت مغان و حق و حقوق مردم منطقه به ویژه عشایر اشاره كرد و گفت: بنده با جزییات و به شكل مفصل محضر مقام معظم رهبری واگذاری كشت و صنعت و حق و حقوق عشایر منطقه را منعكس كردم و امیدواریم در وهله اول مسئولان امر ضمن حفظ حق و حقوق مردم منطقه به شكل شرعی، قانونی و عرفی سعی كنند زمین‌ ها را به صاحبان اصلی برگردانند.
عاملی بیان كرد: باید از همین فردا كار استیفای حقوق عشایر در منطقه آغاز شود و به گونه ‌ای نباشد كه حرف ما روی هوا بماند.
وی در ادامه سخنانش اضافه كرد: برغم اعلام بانك مركزی در نرخ سود 18 درصدی بانك‌ ها در پرداخت تسهیلات، بانك‌ های خصوصی اصلا توجهی به این موضوع ندارند و حتی با نرخ سود 20 تا 30 درصد تسهیلات خود را پرداخت می‌ كنند.
وی اظهار داشت: در همین استان اردبیل بانك خصوصی را سراغ داریم كه در قبال 50 میلیون تومان تسهیلات پرداختی در یك مرحله 187 میلیون تومان و در مرحله بعد 244 میلیون تومان مطالبه كرده است.
امام جمعه اردبیل بدترین تحریم دشمنان را علیه ملت‌ ها تحریم و محرومیت علمی برشمرد و بیان كرد: مسئولان آمریكا به صراحت اعلام كردند كه ما با توسعه و پیشرفت علمی ایران مشكل داریم و به زعم آنها این توسعه و پیشرفت امنیت آنها را به مخاطره می‌ اندازد.
عاملی افزود: ما در اوج محرومیت علمی به پیشرفت‌ های خوبی دست یافتیم به طوری كه ما به زودی سه ماهواره را به هوا پرتاب خواهیم كرد كه 100 درصد آن بومی و به دست متخصصان ایرانی ساخته شده كه نشان از نبوغ دانشمندان و محققان ایرانی است.
وی بزرگترین خدمت جمهوری اسلامی را خدمت علمی و دستیابی ایرانیان به فناوری‌ های برتر اعلام كرد و گفت: همچنان آمریكایی‌ ها از فعالیت ناو و زیردریایی ما در ترس و واهمه هستند در حالی كه به بركت انقلاب اسلامی و خون شهدا و حضور مردم ما در عالی‌ ترین سطح توسعه علمی دنیا قرار داریم.
7110/ 1257