۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 83157756
T T
۰ نفر
موتورسواران 14 درصد تصادفات فوتي قزوين را تشكيل مي دهند

قزوين - ايرنا - رئيس پليس راه استان قزوين گفت: راكبان و سرنشينان موتور سيكلت حدود 14 درصد از تصادفات منجر به فوت استان را به خود اختصاص داده اند كه در اين ميان شهرستان تاكستان بيشترين سهم را در بين ساير شهرستان هاي استان داشته است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ نصراله بيگلري در همايش موتور سيكلت سوران قانونمند افزود: استان قزوين به واسطه قرارگرفتن در مسير ارتباطي بيش از 11 استان كشور همواره داراي حجم تردد بالايي از انواع وسايل نقليه است و همچنين به دليل برخورداري از شرايط ويژه جغرافيايي و وجود دشتها و مزارع حاصلخيز ، از ديرباز صنعت كشاورزي و دامپروري در اين استان از رونق بالايي برخوردار بوده است.
وي ادامه داد: همين موهبات موجب شده تا افراد روستايي و محلي همواره به منظور رسيدگي به مزارع و باغ ها اقدام به تردد در جاده هاي استان كرده كه عمده اينگونه تردد ها نيز با موتور سيكلت انجام مي شود.
سرهنگ بيگلري بيان داشت: با هماهنگي و پيگيري هاي به عمل آمده در سال جاري ، بيش از يكهزار كلاه ايمني از طريق اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان تهيه شده كه برابر برنامه جامع تدوين شده و براساس اولويت هاي اعلامي پليس راه استان در چندين مرحله و در قالب همايش هاي ارتقاي ايمني راكبان موتور سيكلت در بين روستاهاي هدف به صورت رايگان توزيع شود.
وي اضافه كرد: در اولين مرحله اين همايش ها، به 100 نفر از راكبان موتور سيكلت ، كلاه ايمني رايگان اهدا شد.
رئيس پليس راه استان قزوين اظهار داشت: رعايت قوانين راهنمايي ورانندگي ضامن سلامتي مردم دراستفاده از وسايط نقليه است و اميدواريم شهروندان با رعايت نكات ايمني و نهادينه كردن فرهنگ ترافيك ، به استقرار نظم وامنيت و سلامت جامعه كمك بيشتري كنند.
6012