۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83157678
T T
۰ نفر

امام جمعه مراغه: نظارت در جامعه ضعیف است

۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83157678
امام جمعه مراغه: نظارت در جامعه ضعیف است

مراغه - ایرنا - عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه از ضعف نظارت در جامعه انتقاد كرد و گفت: برخورد قاطعی با تخلفات انجام نمی شود و این مردم را اذیت می كند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مراغه افزود: متاسفانه در برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی مصالح كشور توسط برخی مسئولان و حتی خود مردم در نظر گرفته نمی شود و از این رو شاهد تشدید مشكلات در جامعه هستیم.
وی ادامه داد: مسئولان نباید در قبال جامعه بی تفاوت باشند بلكه باید به وظایف و رسالت های خود در دستگاه های خدمات رسان به درستی عمل كنند.
وی با بیان اینكه نظارت بر بازار و مسائل اقتصادی مناسب نبوده اضافه كرد: با وجود تعیین قیمت 10 هزار تومانی برای هركیلو مرغ متاسفانه شاهد فروش آن با قیمت چند هزار تومان بالاتر در شهر هستیم.
وی گفت: در فروشگاه ها برخی تولیدی ها با وجود ثابت نگه داشتن قیمت، برای سود بیشتر از گرانی به وجود آمده اقدام به كاهش وزن محصولات كرده اند كه باید با این پدیده برخورد قاطعی انجام شود.
پورمحمدی با انتقاد شدید از گرانی محصولات تولید داخل به بهانه افزایش قیمت ارز افزود: به بهانه افزایش دلار عده ای در داخل كشور از این امر سود جسته و حتی محصولاتی كه به صورت كامل در كشور تولید می شوند از جمله فرآورده های كشاورزی را با قیمتی بسیار بالا به مردم عرضه می كنند.
وی ادامه داد: با وجود برخی ادعاها مبنی بر قدرت نظارت و اشراف اطلاعاتی، دام ها و سوخت از مرزها قاچاق می شوند تا جایی كه در استانی چون سیستان و بلوچستان سوخت و گازوئیل از طریق مخازن بزرگ و از زیردریا به خارج قاچاق می شود.
وی اضافه كرد: خودروسازان به عنوان تولیدكنندگان داخلی به صورت خودمختار عمل كرده و حتی از مصوبات دولت پیروی نمی كنند.
**
سیستم بانكی در مراغه در حال خنثی كردن سیاست های رونق ساز دولت هستند
فرماندار مراغه با اشاره به عدم همكاری بانك ها در ارائه تسهیلات بانكی به بنگاه های اقتصادی گفت: از مجموع 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی دولت برای اشتغالزایی، كمتر از 10 میلیارد تومان در این شهرستان جذب شده است.
حمید شكری با اخطار به بانك های مراغه افزود: عملكرد ضعیف و وجود بوركراسی های دست و پاگیر اداری در بانك ها و نیز عدم همكاری سیستم بانكی، زمینه ساز خنثی شدن سیاست های رونق ساز دولت تدبیر و امید شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی روسای بانك ها مشكلات اقتصادی، مالی و مسكن نداشته و خود از تسهیلات كم بهره برخوردارند در حالی كه به وظایف خود در قبال مصوبات رفع موانع و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و طرح های اشتغلا زا عمل نمی كنند.
وی با تاكید بر لزوم تكمیل طرح های نیمه تمام عمرانی شهرستان گفت: تكمیل این طرح ها از رویكردهای دولت در توسعه كشور بوده كه در این شهرستان نیز اجرا می شود.
شكری افزود: با رفع مشكلات اعتباری، روند تكمیل ورزشگاه پنج هزار نفری این شهرستان تسریع شده و فاز اول آن تا پایان سال و فاز نهایی آن نیز تا شهریور سال آینده به بهره بردرای می رسد.
وی اضافه كرد: روند اجرایی طرح آزادراه مراغه - هشترود با اضافه شدن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانكار و حضور فعال بانك سپه برای مشاركت در آن تسریع شده است.
شهردار مراغه نیز با اشاره به كاهش ساخت و سازها در شهر گفت: این كاهش عامل مهمی در كاهش میزان درآمدهای شهردرای بوده و بودجه آن را تحت الشعاع قرار می دهد.
محمدرضا احمدی افزود: از ابتدای سال تاكنون 224 پروانه برای ساخت حدود 2 هزار و 340 مترمربع صادر شده كه این میزان در سال گذشته 305 مورد پروانه بوده است.
وی با اشاره به بودجه سال گذشته شهرداری ادامه داد: در سال گذشته بیش از 98 درصد از بودجه 54 میلیارد تومانی شهرداری تحقق یافته است.
وی اضافه كرد: امسال نیز در راستای توسعه زیرساخت های شهری با وجود گرانی چندبرابری قیر، حدود 82 هزار مترمربع از خیابان ها و معابر عمومی شهر آسفالت ریزی شده است.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب مراغه با اشاره به توسعه زیرساخت های شبكه آبفای این شهرستان گفت: اجرای مدول سوم فاضلاب شهری ضرورتی حیاتی برای این شهرستان است.
حسین صدیقی افزود: برای اجرای این طرح حیاتی، همراهی مسئولان شهرستانی بیش از پیش ضروری است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز در راستای كاهش دررفت آب و با اجرای طرح های عمرانی، 1.5 درصد از هدررفت آب در این شهر كاهش یافته است.
وی اضافه كرد: همچینین با اقدامات انجام شده و طرح های در دست اجرا در تصفیه خانه آب این شهرستان، ظرفیت آن 40 درصد افزایش خواهد یافت و زمینه تامین آب شرب و بهدشاتی این شهرستان را برای سال های آینده تامین خواهد كرد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487