۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83157546
T T
۰ نفر
سامانه بارشي امروز /پنجشنبه/ آذربايجان غربي را ترك مي كند

مهاباد- ايرنا- رييس اداره هواشناسي مهاباد گفت: سامانه بارشي كه بامداد امروز /پنجشنبه/ وارد آذربايجان غربي شده و با خود بارش برف و باران به همراه داشته است، اواخر امروز استان را ترك مي كند.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين سامانه بارشي كه فعاليت خود را با بارش برف و باران آغاز كرده و موجب بارش هاي خوبي در بيشتر نقاط استان شده است، تا اواخر امروز در منطقه فعال خواهد بود و به تدريج استان را ترك مي كند.
وي اضافه كرد: با خروج اين سامانه، از فردا دماي هوا در بيشتر مناطق آذربايجان غربي چند درجه سانتي گراد كاهش پيدا مي كنند.
وي در خصوص ميزان بارش هاي اين سامانه بارشي بيان كرد: بيشترين ارتفاع برف استان مربوط به مهاباد به مقدار 15 سانتي متر ثبت شد و ارتفاع برف در اروميه و پيرانشهر 11 سانتي متر، بوكان 10 و در تكاب و شاهين دژ سه سانتيمتر گزارش شده است.
وي اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته دماي هواي اروميه بين منفي چهار و هفت درجه سانتي گراد و دماي هواي مهاباد بين منفي يك و 9 درجه سانتيگراد در نوسان بود.
محمدپور اضافه كرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دماي منفي 13 درجه سانتي گراد سردترين شهر و نقده با 10درجه سانتي گراد گرم ترين شهر آذربايجان غربي بود.
به گزارش ايرنا ورود اين سامانه بارشي به آذربايجان غربي از بامداد امروز موجب بارش برف در بيشتر نقاط استان شده كه علاوه بر خوشحالي مردم، كندي تردد در محورهاي كوهستاني و سخت گذر را به همراه داشته است.
آذربايجان غربي در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و ميانگين بارش هاي سالانه آن 450 ميلي متر و در حدود 2 برابر ميانگين بارندگي كشور است.
3020/6185/2093