۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83157433
T T
۰ نفر
تردد در گردنه مايين بلاغ تكاب تنها با زنجير چرخ ميسر است

مهاباد- ايرنا- فرمانده پليس راه شاهين دژ- تكاب گفت: تردد در گردنه مايين بلاغ اين شهرستان در 35 كيلومتري اين محور به علت بارش برف و كولاك فقط با زنجيرچرخ امكان پذير است.

سروان بابك رضا نژاد روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بارش برف از بامداد امروز گردنه مايين بلاغ را فرا گرفته است و با توجه به سخت گذر بودن اين محور لازم است رانندگان به طور حتم از زنجيرچرخ و تجهيزات زمستاني استفاده كنند.
وي با اشاره به تداوم مه غليظ و محدوديت ديد در اين گردنه بيان كرد: با توجه به بروز يخبندان در اين محور و كاهش دما در ساعات پاياني امروز رانندگان خودروها و وسايل نقليه از ترددهاي غيرضروري و شبانه در اين محور خودداري كنند.
سروان رضا نژاد با بيان اينكه رانندگان به هشدارهاي راهداري و پليس راه توجه كنند، ادامه داد: از تردد خودروها و وسايل نقليه كه زنجيرچرخ و تجهيزات ايمني نداشته باشند در گردنه مايين بلاغ جلوگيري خواهد شد.
فرمانده پليس راه شاهين دژ - تكاب افزود: براي خودروهاي تريلي، وانت بار، پيكان، پژو روا و آردي تردد در گردنه ‌مايين‌بلاغ تا اطلاع ثانوي ممنوع است.
سروان رضانژاد به رانندگان توصيه كرد تا قبل از حركت ضمن بازديد وسيله نقليه خود از جهت فني از جمله چراغ ها، آب رادياتور و آب پاش، سالم بودن برف پاك كن و بخاري خودرو، به طور حتم تجهيزات زمستاني، پتوي گرم، زنجيرچرخ و سوخت كافي به همراه داشته باشند و با توجه به محدوديت ديد با چراغ روشن در اين مسير حركت كنند.
وي گفت: با وجود بارش برف و كولاك تمام محورهاي مواصلاتي تكاب از جمله محور شاهين دژ - تكاب و محور تكاب - دو راهي ايرانخواه باز بوده و تردد در آنها در جريان است.
به گزارش ايرنا، بارش برف از صبح امروز تكاب را فراگرفته است؛ راه دسترسي اين شهرستان سخت گذر بوده و داراي گردنه ها و پيچ هاي خطرناكي به خصوص در مناطق مايين بلاغ و ساروق است.
7514/6185/7129