۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲
کد خبر: 83157351
T T
۰ نفر
متخلفان برداشت سنگ معدن در اسفراين راهي زندان شدند

بجنورد- ايرنا -رئيس اداره حفاظت محيط زيست اسفراين گفت: 2 شهروند اسفرايني كه پارسال اقدام به برداشت سنگ معدن از منطقه حفاظت شده ساريگل اين شهرستان كرده بودند پس از مراحل رسيدگي پرونده در دادسرا و دادگاه به هشت ماه زندان محكوم شدند.

رضا حبيبي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به طولاني شدن مراحل رسيدگي پرونده و بازه زماني براي قطعي شدن راي و اجراي آن، افراد سودجو و ساير اهالي روستاهاي حاشيه همچنان سعي در تخريب منطقه و برداشت غيرقانوني از معادن اين منطقه را دارند.
وي افزود: اميدواريم اجراي محكوميت متخلفان به هشت ماه زندان درس عبرتي براي سودجيان و متخلفان اين حوزه شود.
حبيبي گفت: پارك ملي و منطقه حفاظت شده ساريگل اسفراين يكي از غني ترين مناطق محيط زيست كشور است كه براي حفظ و حراست از آن به همكاري و همراهي افراد بومي محلي نيازمند است .
به گزارش ايرنا پارك ملي و منطقه ساريگل با وسعتي معادل 28 هزار هكتار در فاصله هشت كيلومتري شرق اسفراين و 90 كيلومتري مركز استان خراسان شمالي قرار گرفته كه با توجه به ناهمواري و منابع آب نسبتا فراوان، بويژه از نظر زيست پرندگان، تنوع جانوري قابل توجهي دارد ويكي از بهترين زيستگاه هاي پلنگ در كشور است.
شهرستان120هزار نفري اسفراين در 60كيلومتري جنوب شرقي بجنورد مركز خراسان شمالي با2پارك ملي سالوك و ساريگل ، 2 منطقه حفاظت شده، 3 منطقه شكار ممنوع با وسعت حدود 50 هزار هكتار، از ذخيره گاه هاي غني گياهي و جانوري كشور محسوب مي شود.
7189/ 6042