۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83157303
T T
۰ نفر

521 هزار تن كالای ازقزوین صادر شد

۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83157303
521 هزار تن كالای ازقزوین صادر شد

قزوین – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: 203 واحد صادراتی استان 521 هزار تن كالا به ارزش 497 میلیون دلار در هشت ماه امسال ، از گمركات كشور صادرات داشته اند.

به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز پنجشنبه در كارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین كه در استانداری برگزار شد، افزود: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 2 درصد و از نظر ارزشی سه درصد كاهش داشته است.
پرزحمت با اشاره به عمده كالاهای اساسی كه از گمركات كشور به تفكیك صادر شده است، افزود:در این مدت 466 هزار تن كالاهای صنعتی به ارزش 406 میلیون دلار، 47 هزار تن صنایع تبدیلی به ارزش 83 میلیون دلار و هشت هزار تن محصولات خام كشاورزی به ارزش هشت میلیون دلار صادر شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به صادرات از گمركات استان در 9 ماه امسال افزود: در این مدت 435 هزار تن كالا به ارزش 514 میلیون دلار صادر شده است كه از نظر وزنی 27 درصد و از نظر ورزشی 26 درصد افزایش داشته است .
پرزحمت گفت:براساس آمارها و اطلاعات 82 درصد صادرات استان از گمرك قزوین صورت گرفته و مابقی از سایر گمركات كشور انجام شده است.
این مسئول با اشاره به عمده كشورهای هدف صادرات استان افزود: به كشور عراق محصولات پلیمری،محصولات غذایی،مواد شوینده و ... به ارزش 317 میلیون دلار، به كشور افغانستان 35 میلیون دلار مشتقات نفتی، مواد غذایی،محصولات شوینده و آرایشی، به كشور پاكستان 24 میلیون دلار مواد شوینده، موكت و مواد اولیه، كفپوش و به كشور تركیه 16 میلیون دلار شمش و روی، رزین و پارافین و شیشه صادر شده است و كشورهای تركمنستان، امارات، سوریه و... از جمله كشورهای هدف صادراتی استان بوده اند.
وی با اشاره به واردات استان گفت: در 9 ماه امسال 94 هزار تن كالا به ارزش 508 میلیون دلار از طریق گمرك وارد استان شده است كه از نظر ازشی 7.2 درصد و از نظر وزنی سه دهم درصد كاهش داشته است.
پرزحمت گفت: كالاهای وارداتی كمپرسورهای برودتی ، كولر خودرو و قطعات و تجهیزات بوده كه از كشورهای چین، آلمان،امارات،بلژیك،ژاپن،ایتالیا و ... صورت گرفته است.
6101