۱۲ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴
کد خبر: 83156948
T T
۰ نفر
62 هزار هكتار از اراضی دهلران به شبكه  آبیاری نوین مجهز شد

ایلام - ایرنا - مدیر آب و خاك جهاد كشاورزی ایلام از تجهیز 62 هزار هكتار از اراضی این شهرستان دهلران به شبكه های آبیاری نوین خبر داد.

اسماعیل گوهری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ برتش شهرستان دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان تجهیز اراضی دهلران در مدت سه سال گذشته انجام شده و این امر موجب راندمان آبیاری و كارآیی مصرف آب در این مناطق و بهره وری آب از مزارع شده است.
وی افزود: اعتباری كه در قالب طرح های احیای اراضی، طرح رودخانه های مرزی و سامانه گرمسیری در این مدت(سه سال) در دهلران هزینه شده افزون بر 9 هزار میلیارد ریال است.
مدیر آب و خاك جهاد كشاورزی ایلام با اشاره به پیشرفت 85 درصدی طرح های آب و خاك دهلران، یادآور شد: این اقدامات نقش مهمی در اشتغالزایی،جلوگیری از مهاجرت روستائیان، افزایش عملكرد محصول در واحد سطح و ارتقا اقتصادی منطقه دارد.
گوهری به طرح 870 هكتاری پهله پذچینه در بخش زرین آباد هم اشاره و افزود: برای این پروژه با 95 درصد پیشرفت فیزیكی تاكنون 140 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اعتبار تكمیلی برای این طرح را 80 میلیارد ریال دیگر اعلام كرد.
فرماندار دهلران هم در جریان بازدید با اشاره به پیشرفت 40 درصدی این پروژه گفت: تا كنون 170 میلیارد ریال برای ان هزینه شده است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به دو هزار هكتار اراضی ایثارگران تحت پوشش این ایستگاه افزود: برای تكمیل فاز اول پروژه كه یكهزار هكتار از اراضی را تحت پوشش دارد 100 میلیارد ریال نیاز است.
وی به ظرفیت های آب و خاك و كشاورزی دهلران اشاره كرد . یادآور شد: دولت سرمایه گذاری های خوبی در حوزه آب و خاك و كشاورزی و سامانه گرمسیری و سدهای میمه و دویرج این شهرستان داشته است كه نقش مهمی در افزایش سطح زیر كشت و برداشت و اشتغال دارند.
موسوی اضافه كرد: دهلران در حوزه آب، خاك و كشاورزی جز پنج شهرستان برتر كشور است كه در این راستا تلاش می شود در كمیته برنامه ریزی آینده اعتباراتی برای ایستگاه پمپاژ برتش اختصاص و مشكل برق آن نیز از طریق رایزنی ها با شركت نفت دنبال می شود.
شهرستان دهلران در 220 كیلومتری ایلام واقع است.
7175/6034